Vind hier nieuws, rapporten, columns en meer publicaties

Verfijn uw resultaten

Soort
Periode
Thema

7 resultaten gevonden

  1. Column 2 december 2017

    Goochelen met rekeningen

    De 85-jarige Bert* woont nog zelfstandig en krijgt tijdelijk een zorgverlener over de vloer die hem helpt bij het aantrekken van zijn steunkousen. Voor deze zorg betaalt hij een eigen bijdrage aan het CAK. Vanaf februari komt de zorgverlener niet meer. Toc…
    Lees meer
  2. Rapport 16 november 2017

    2017/128 CAK blijft facturen sturen zonder toelichting en duidelijke overzichten

    Een man ontvangt zorg en moet daarvoor aan het CAK een eigen bijdrage betalen. Geheel onverwacht wordt hij overvallen door een groot aantal facturen en aanmaningen die niet juist zijn. Het CAK laat weten dat dit komt door een storing in het systeem en dat hij de facturen niet hoeft te betalen. Toch ontvangt hij weer facturen, ook nu zonder toelichting of duidelijk overzicht. De Nationale ombudsman oordeelt dat de informatieverstrekking van het CAK aan de man tekort is geschoten en voor veel verwarring heeft gezorgd.
    Lees meer
    Onderwerpen: 
  3. Rapport 28 januari 2011

    2011/026: Door systeemfout Belastingdienst kan verzoeker onmogelijk vrijwaringsverklaring ontvangen

    Verzoeker kocht zijn Iijfrenteverzekering af. Een deel van de afkoopsom is door de verzekeringsmaatschappij aan hem betaald. Voor betaling van het restant diende hij een zogenaamde vrijwaringsverklaring van de Belastingdienst te overleggen.

    Lees meer
  4. Rapport 24 juni 2015

    2015/102 Zorginstituut stuurt na negen maanden een betalingsherinnering

    Zorginstituut stuurt een werkgever in januari een beschikking om op het salaris van een van zijn werknemers vanaf januari de premie voor de zorgverzekering in te houden en rechtstreeks over te maken naar het Zorginstituut. De werkgever ontvangt de beschikking niet. Normaal stuurt het Zorginstituut twee weken later een herinnering. Dat gebeurt door nieuw incassosysteem pas in september. De werkgever krijgt twee weken tijd om alsnog de bedragen vanaf januari te voldoen. De Nationale ombudsman vindt dat het Zorginstituut een coulante houding had moeten aannemen en bij zichzelf moeten nagaan waarom de herinnering zo laat is verstuurd. Hij doet Zorginstituut de aanbeveling om de werkgever uit coulance tegemoet te komen.
    Lees meer
  5. Rapport 13 oktober 2003

    2003/349

    Verzoekers, erven, klagen er over dat de Belastingdienst/Ondernemingen Den Haag (per 1 januari 2003 onderdeel van de Belastingdienst/Haaglanden, hierna de Belastingdienst) in zijn brief van 9 december 2002 het verzoek van 24 september 2002 om ambtshalve

    Lees meer
    Onderwerpen: 
  6. Rapport 21 maart 2003

    2003/061

    Verzoeker klaagt over de wijze waarop de Belastingdienst/Particulieren/Ondernemingen Leiden (per 1 januari 2003 onderdeel van de Belastingdienst/Holland Midden) heeft gereageerd op zijn brieven van 20 september, 2 en 11 oktober 2002.

    Lees meer
    Onderwerpen: 
  7. Rapport 9 november 2001

    2001/352

    Verzoeker klaagt erover dat het waterschap Rijn en IJssel niet heeft voldaan aan zijn verzoek om het door hem teveel betaalde aan verontreinigingsheffing over de belastingjaren 1995 tot en met 1999 aan hem terug te betalen.

    Lees meer
    Onderwerpen: