Vind hier nieuws, rapporten, columns en meer publicaties

Wilt u rapporten inzien ouder dan 2010, ga dan naar Archief

Verfijn uw resultaten

Soort
Periode
Thema

35 resultaten gevonden

  1. Nieuwsbericht 12 september 2017

    Aan alle bewoners van Saba en Sint Eustatius

    Afgelopen week hebben wij met grote zorg het pad van orkaan Irma gevolgd. De ravage en enorme schade, zowel menselijk als fysiek, staan ons op het netvlies gebrand. U heeft als bewoners van St Eustatius en Saba grote schade geleden. Wij willen u daarom…
    Lees meer
    Onderwerpen: 
  2. Nieuwsbericht 30 november 2018

    De ombudsman helpt bewoners Saba, Statia en Bonaire verder

    In december zijn onderzoekers van de Nationale ombudsman weer op Saba, Statia en Bonaire om mensen met problemen met de overheid te helpen. De onderzoekers houden spreekuren, komen bij mensen thuis om de problemen te bespreken en leggen die, als dat kan,…
    Lees meer
  3. Nieuwsbericht 30 juni 2016

    Ombudsman onderzoekt gegevensoverdracht Openbaar Lichaam Sint Eustatius – Pensioenfonds Caribisch Nederland

    De Nationale ombudsman is een onderzoek gestart naar het niet verstrekken van gegevens van het Openbaar Lichaam Sint Eustatius aan de Stichting Pensioenfonds Nederland (PCN). Een docente diende een klacht bij hem in vanwege problemen met haar…
    Lees meer
  4. Onderzoek 14 augustus 2018

    2017/135 Tratamentu di keho Ofisina di Seguro di Kuido Bonèiru, Sint Eustatius i Saba

    Investigashon riba propio inisiativa enkuanto e tratamentu di keho denter di e Ofisina di Seguro di Kuido Bonèiru, Sint Eustatius i Saba (ZVK). Ombudsman Nashonal ta hasi ZVK un serie di rekomendashon pa mehorá e tratamentu di keho. E ta konkluí sí ku ZVK ta informá e siudadano aktivamente enkuanto e posibilidat di entregá un keho serka Ombudsman Nashonal.
    Lees meer
  5. Nieuwsbericht 14 maart 2018

    Nationale ombudsman houdt spreekuur op Bonaire, Saba en Statia

    Eind maart gaan onderzoekers van de Nationale ombudsman naar Caribisch Nederland. Ze houden op Bonaire, Saba en St. Eustatius spreekuren om klachten over de overheid in behandeling te nemen.
    Lees meer
  6. Nieuwsbericht 8 december 2017

    Klachtbehandeling Zorgverzekeringskantoor Caribisch NL zorgvuldiger

    Het Zorgverzekeringskantoor Bonaire, Sint Eustatius en Saba moet klachten zorgvuldiger behandelen. Dit concludeert de Nationale ombudsman na onderzoek uit eigen beweging naar het ZVK.
    Lees meer
  7. Onderzoek 8 december 2017

    2017/135 Klachtbehandeling Zorgverzekeringskantoor Bonaire, Sint Eustatius en Saba

    Onderzoek uit eigen beweging naar de klachtbehandeling binnen het Zorgverzekeringskantoor Bonaire, Sint Eustatius en Saba (ZVK). De Nationale ombudsman doet het ZVK een aantal aanbevelingen om de klachtbehandeling te verbeteren. Wel concludeert hij na onderzoek dat het ZVK burgers actief informeert over de mogelijkheid om een klacht in te dienen bij de Nationale ombudsman.
    Lees meer
  8. Nieuwsbericht 8 november 2016

    Verdwenen pensioengelden Caribisch Nederland nog niet boven water

    Er moet een oplossing komen voor alle burgers die te maken hebben met verdwenen pensioengelden. Dit schrijft Nationale ombudsman Reinier van Zutphen in een brief aan de minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK). Met de overgang in 2010…
    Lees meer
  9. Nieuwsbericht 31 oktober 2014

    Nationale ombudsman bezoekt Bonaire, St. Eustatius en Saba in november

    Inwoners van Bonaire, St. Eustatius en Saba die klachten hebben over de behandeling door de overheid kunnen in november de Nationale ombudsman bezoeken.
    Lees meer
  10. Rapport 20 januari 2017

    Rapportbrief: openbaar lichaam Statia moet sneller op klachten van burgers reageren

    Het openbaar lichaam Statia reageert stelselmatig niet op klachten van burgers. De ombudsman behandelde vier klachten omdat het openbaar lichaam niet reageerde op de klachten en de behandelingsduur dus veel te lang was. Dit zorgt nodeloos voor verdere escalatie. De Nationale ombudsman maakt zich zorgen over de wijze waarop het openbaar lichaam met burgers communiceert en vraagt het openbaar lichaam om zich voor te nemen om veel beter met burgers te communiceren. Sinds december 2016 heeft het openbaar lichaam nieuw beleid voor klachtbehandeling ingevoerd en belooft om sneller op klachten van burgers te reageren. De ombudsman neemt eind maart 2017 contact op of de afspraken zijn nagekomen. (2015.10983)
    Lees meer