Vind hier nieuws, rapporten, columns en meer publicaties

Wilt u rapporten inzien ouder dan 2010, ga dan naar Archief

Verfijn uw resultaten

Soort
Periode
Thema

9 resultaten gevonden

  1. Instantiegroep 30 januari 2019

    COA

    Het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) zorgt voor de opvang van asielzoekers in Nederland. Het orgaan helpt mensen om een toekomst op te bouwen. In Nederland, of in het land waar ze vandaan komen.

    Lees meer
  2. Instantiegroep 17 december 2018

    CJIB

    Het Centraal Justitieel Incassobureau (CJIB) hoort bij het ministerie van Justitie en Veiligheid. Het CJIB zorgt dat boetes betaald worden, en dat straffen van de rechter worden uitgevoerd. De meeste mensen kennen het CJIB van de verkeersboetes.

    Lees meer
  3. Instantiegroep 17 december 2018

    Gemeente

    De gemeente zorgt dat mensen ín die gemeente goed kunnen leven en werken. Een gemeente heeft daarbij veel verschillende taken. Zo zorgt de gemeente bijvoorbeeld voor de openbare ruimte en veiligheid.

    Lees meer
  4. Instantiegroep 17 december 2018

    Politie

    De politie zorgt voor veiligheid, voor iedereen in Nederland. Door mensen te helpen als er problemen zijn, de orde op straat te handhaven, en criminaliteit te voorkomen en te bestrijden. Voor verschillende gebieden en onderwerpen is er politie.

    Lees meer
  5. Tekstpagina 25 september 2018

    Burgerinitiatief, wat is dat nou eigenlijk?

    Een gemeente voert taken uit die van belang zijn voor haar inwoners . Bijvoorbeeld handhaving van wetten, huisvuil ophalen of bestemmingsplannen maken. Maar dit betekent niet dat burgers niets mogen inbrengen. Integendeel, als u als burger een idee hebt…
    Lees meer
  6. Dossier 4 januari 2018

    Digitalisering

    De maatschappij digitaliseert. De overheid gaat daarin mee. Voor veel burgers en overheidsinstanties is digitalisering een positieve ontwikkeling. Zo is contact makkelijk en snel gelegd. Informatie snel uitgewisseld. Maar er zit ook een andere kant aan…
    Lees meer
  7. Tekstpagina 11 september 2014

    Contact en adres

    Telefoon Bel met vragen gratis : 0800 - 33 55 555 Bel over uw lopende klacht en voor zakelijke contacten : (070) 356 35 63 (zorg dat u het dossiernummer bij de hand heeft als u belt over een lopende klacht) Bel vanuit het buitenland : +31 70 356 35 63…
    Lees meer
  8. Rapport 10 mei 2017

    2017/062 Koninklijke Marechaussee handelt niet professioneel bij controle van reizende vrouw met minderjarige dochter

    Een vrouw gaat met haar vijfjarige dochter op vakantie naar Turkije. De Koninklijke Marechaussee (KMar) op Schiphol vraagt om een toestemmingsverklaring van de vader van het meisje. Ze legt uit dat ze als enige het gezag heeft en geen toestemming nodig heeft. De vrouw klaagt over het stellen van onjuiste vragen en de weigering om de vliegmaatschappij te bellen over het oponthoud. De klachten zijn gegrond, maar de Nationale ombudsman vindt dat de vrouw zelf verantwoordelijk is om het gezag aan te tonen. Ook ziet hij geen aanleiding voor schadevergoeding voor de gemiste vlucht omdat ze zich te laat heeft gemeld bij de grenscontrole.
    Lees meer
  9. Onderzoek 9 december 2013

    2013/170: Onderzoek naar ervaringen van burgers met digitale dienstverlening overheid

    De burger gaat digitaal

    De Nationale ombudsman heeft een onderzoek uitgevoerd naar de ervaringen van burgers met de digitale dienstverlening door de overheid.

    Lees meer