Vind hier nieuws, rapporten, columns en meer publicaties

Wilt u rapporten inzien ouder dan 2010, ga dan naar Archief

Verfijn uw resultaten

Soort
Periode
Thema

5 resultaten gevonden

  1. Dossier 4 januari 2018

    Digitalisering

    De maatschappij digitaliseert. De overheid gaat daarin mee. Voor veel burgers en overheidsinstanties is digitalisering een positieve ontwikkeling. Zo is contact makkelijk en snel gelegd. Informatie snel uitgewisseld. Maar er zit ook een andere kant aan…
    Lees meer
  2. Tekstpagina 25 september 2018

    Burgerinitiatief, wat is dat nou eigenlijk?

    Een gemeente voert taken uit die van belang zijn voor haar inwoners . Bijvoorbeeld handhaving van wetten, huisvuil ophalen of bestemmingsplannen maken. Maar dit betekent niet dat burgers niets mogen inbrengen. Integendeel, als u als burger een idee hebt…
    Lees meer
  3. Tekstpagina 11 september 2014

    Contact en adres

    Telefoon Bel met vragen gratis : 0800 - 33 55 555 Bel over uw lopende klacht en voor zakelijke contacten : (070) 356 35 63 (zorg dat u het dossiernummer bij de hand heeft als u belt over een lopende klacht) Bel vanuit het buitenland : +31 70 356 35 63…
    Lees meer
  4. Rapport 10 mei 2017

    2017/062 Koninklijke Marechaussee handelt niet professioneel bij controle van reizende vrouw met minderjarige dochter

    Een vrouw gaat met haar vijfjarige dochter op vakantie naar Turkije. De Koninklijke Marechaussee (KMar) op Schiphol vraagt om een toestemmingsverklaring van de vader van het meisje. Ze legt uit dat ze als enige het gezag heeft en geen toestemming nodig heeft. De vrouw klaagt over het stellen van onjuiste vragen en de weigering om de vliegmaatschappij te bellen over het oponthoud. De klachten zijn gegrond, maar de Nationale ombudsman vindt dat de vrouw zelf verantwoordelijk is om het gezag aan te tonen. Ook ziet hij geen aanleiding voor schadevergoeding voor de gemiste vlucht omdat ze zich te laat heeft gemeld bij de grenscontrole.
    Lees meer
  5. Onderzoek 9 december 2013

    2013/170: Onderzoek naar ervaringen van burgers met digitale dienstverlening overheid

    De burger gaat digitaal

    De Nationale ombudsman heeft een onderzoek uitgevoerd naar de ervaringen van burgers met de digitale dienstverlening door de overheid.

    Lees meer