Vind hier nieuws, rapporten, columns en meer publicaties

Verfijn uw resultaten

Soort
Periode
Thema

2735 resultaten gevonden

  1. Nieuwsbericht 12 december 2017

    Klachten Stichting Keelbos over homo-ontmoetingsplaatsen gegrond

    Stichting Platform Keelbos is een belangenorganisatie voor homo-ontmoetingsplaatsen (HOP's) en bezoekers. De stichting heeft de afgelopen jaren een aantal klachten bij de Nationale ombudsman ingediend over verschillende overheidsinstanties en de wijze waar…
    Lees meer
    Onderwerpen: 
  2. Nieuwsbericht 12 januari 2018

    Weer zicht op de toekomst: Groningers, meld klachten bij de Nationale ombudsman

    De Nationale ombudsman en Kinderombudsman maken zich al langere tijd grote zorgen over de Groninger aardgasproblematiek. In april 2017 deden zij een dringend beroep op het kabinet om verantwoordelijkheid te nemen. De gesprekken die de ombudsman het afgelop…
    Lees meer
  3. Nieuwsbericht 19 januari 2018

    Toegang tot gemeentelijke schuldhulpverlening niet laagdrempelig en breed genoeg

    Gemeenten bieden mensen met problematische schulden niet altijd een laagdrempelige en brede toegang tot de gemeentelijke schuldhulpverlening. Er is dan ook op verschillende punten verbetering mogelijk. Dat concludeert de Nationale ombudsman, Reinier van Zu…
    Lees meer
  4. Nieuwsbericht 18 mei 2017

    Ombudsman onderzoekt klachten Stichting Platform Keelbos over Homo ontmoetingsplaatsen

    De Nationale ombudsman opent een onderzoek naar twee klachten van de Stichting Platform Keelbos over Homo Ontmoetingsplaatsen (HOP’s). De Stichting Platform Keelbos heeft een aantal klachten bij de Nationale ombudsman ingediend over verschillende overheids…
    Lees meer
    Onderwerpen: 
  5. Nieuwsbericht 18 december 2017

    Rekening houden met privacy minderjarige belanghebbende

    Voor drie halfbroers van elf, veertien en zestien jaar wordt jeugdhulp aangevraagd bij de gemeente. De jongens moeten voor deze hulp zelf een financieel plan ondertekenen. Ook krijgen ze een dossier toegestuurd waarin gevoelige informatie staat over alle d…
    Lees meer
    Onderwerpen: 
  6. Nieuwsbericht 22 september 2016

    Ombudsman vraagt 283 gemeenten naar klachten sociaal domein

    De Nationale ombudsman vraagt alle 283 bij hem aangesloten gemeenten hoe zij omgaan met burgers die klagen over zorg, jeugdhulp en begeleiding naar werk. De ombudsman onderzoekt hoe gemeenten de behandeling van klachten hebben geregeld en welke afspraken e…
    Lees meer
  7. Jaarverslag 19 maart 2015

    Uw Nationale ombudsman dichtbij

    Het jaarverslag 2014 geeft een overzicht van alle activiteiten gericht op het dichter bij elkaar brengen van burger en overheid. U vindt hier het verslag aan de Tweede Kamer, verhalen van burgers, portretten van medewerkers, cijfers, jaarbrieven en een tij…
    Lees meer
  8. Nieuwsbericht 15 december 2016

    Defensie gaat klachtbehandeling veteranen verbeteren

    Het Ministerie van Defensie heeft klachten van veteranen niet goed afgehandeld. Veteranen moesten te lang wachten op een reactie op hun klacht, hun klachten werden vaak niet herkend als klacht en de klachten werden niet goed geregistreerd. Dat concludeert…
    Lees meer
  9. Nieuwsbericht 7 juni 2016

    Onderzoek klachten gemeentelijke zorg, jeugdhulp en begeleiding naar werk

    De Nationale ombudsman start een onderzoek naar de klachten en signalen van burgers over het zogeheten sociaal domein. Dit zijn zorg, jeugdhulp en begeleiding naar werk, taken die de Rijksoverheid bij gemeenten heeft neergelegd. Het gaat om de Participatie…
    Lees meer
  10. Nieuwsbericht 8 december 2017

    Klachtbehandeling Zorgverzekeringskantoor Caribisch NL zorgvuldiger

    Het Zorgverzekeringskantoor Bonaire, Sint Eustatius en Saba moet klachten zorgvuldiger behandelen. Dit concludeert de Nationale ombudsman na onderzoek uit eigen beweging naar het ZVK. Hij heeft gekeken of de klachtenbehandeling voldoet aan de vereisten van…
    Lees meer