Vind hier nieuws, rapporten, columns en meer publicaties

Verfijn uw resultaten

Soort
Periode
Thema

1312 resultaten gevonden

  1. Nieuwsbericht 13 februari 2017

    Ombudsman: verbeter klachtbehandeling over buitengewoon opsporingsambtenaren

    De Nationale ombudsman vindt dat werkgevers die buitengewoon opsporingsambtenaren (boa's) in dienst hebben de klachtbehandeling beter moeten regelen en daarin de burger centraal moeten stellen. Burgers die klachten hebben over boa's, weten vaak niet dat of…
    Lees meer
  2. Nieuwsbericht 8 december 2017

    Klachtbehandeling Zorgverzekeringskantoor Caribisch NL zorgvuldiger

    Het Zorgverzekeringskantoor Bonaire, Sint Eustatius en Saba moet klachten zorgvuldiger behandelen. Dit concludeert de Nationale ombudsman na onderzoek uit eigen beweging naar het ZVK. Hij heeft gekeken of de klachtenbehandeling voldoet aan de vereisten van…
    Lees meer
  3. Nieuwsbericht 15 december 2016

    Defensie gaat klachtbehandeling veteranen verbeteren

    Het Ministerie van Defensie heeft klachten van veteranen niet goed afgehandeld. Veteranen moesten te lang wachten op een reactie op hun klacht, hun klachten werden vaak niet herkend als klacht en de klachten werden niet goed geregistreerd. Dat concludeert…
    Lees meer
  4. Nieuwsbericht 14 november 2016

    Ombudsman onderzoekt klachtbehandeling buitengewoon opsporingsambtenaren (boa's)

    De Nationale ombudsman is een onderzoek begonnen naar klachten over buitengewoon opsporingsambtenaren (boa's), zoals stadswachten, treinconducteurs en boswachters. Uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat het optreden van boa's in veel gevallen profe…
    Lees meer
  5. Nieuwsbericht 14 november 2016

    Meldpunt klachtbehandeling over boa's

    Momenteel is de ombudsman bezig met een onderzoek naar de klachtbehandeling over buitengewoon opsporingsambtenaar (boa's). Naar aanleiding van ons meldpunt over boa's hebben we via de mail en telefoon zo'n 80 signalen ontvangen. Het meldpunt was geopend va…
    Lees meer
  6. Onderzoek 8 december 2017

    2017/135 Klachtbehandeling Zorgverzekeringskantoor Bonaire, Sint Eustatius en Saba

    Onderzoek uit eigen beweging naar de klachtbehandeling binnen het Zorgverzekeringskantoor Bonaire, Sint Eustatius en Saba (ZVK). De Nationale ombudsman doet het ZVK een aantal aanbevelingen om de klachtbehandeling te verbeteren. Wel concludeert hij na onderzoek dat het ZVK burgers actief informeert over de mogelijkheid om een klacht in te dienen bij de Nationale ombudsman.
    Lees meer
  7. Nieuwsbericht 13 december 2016

    Zorgen over klachtbehandeling AIVD en MIVD

    Het kabinet wil dat burgers niet langer naar de Nationale ombudsman kunnen met klachten over de AIVD en de MIVD. Burgers moeten voortaan naar de Commissie van Toezicht op de Inlichtingen- en Veiligheidsdiensten. Dit staat in het wetvoorstel ‘Wet op de Inli…
    Lees meer
  8. Nieuwsbericht 20 november 2017

    Herkent en behandelt Defensie integriteitsklachten voldoende?

    De Nationale ombudsman vraagt de minister van Defensie hoe wordt omgegaan met de behandeling van klachten over integriteit. Recentelijk werd bekend dat meldingen van drie militairen over uit de hand gelopen ontgroeningen niet serieus zijn genomen. In decem…
    Lees meer
  9. Onderzoek 13 februari 2017

    2017/020 onderzoek naar de praktijk van klachtbehandeling over buitengewoon opsporingsambtenaren (boa's)

    De Nationale ombudsman vindt dat werkgevers die buitengewoon opsporingsambtenaren (boa's) in dienst hebben de klachtbehandeling beter moeten regelen en daarin de burger centraal moeten stellen. Burgers die klachten hebben over boa's, weten vaak niet dat of waar ze een klacht kunnen indienen. De organisaties missen daardoor kansen om te leren van klachten. De ombudsman schrijft dit in zijn onderzoeksrapport ‘Buitengewone klachtbehandeling’ dat hij vandaag publiceert.
    Lees meer
  10. Rapport 14 november 2017

    2017/126 Gemeente Oldambt moet beëindigen van klachtbehandeling beter motiveren

    Een man stuurt grote hoeveelheden berichten naar de gemeente Oldambt omdat hij geen reactie ontvangt op informatieverzoeken omtrent de WOZ-waarde van zijn woning. Hij krijgt een brief van de burgemeester met een uitnodiging om te praten over de achtergrond van deze berichten. Hij weigert tot twee keer toe en krijgt dan een gedragslijn voor communicatie met de gemeente opgelegd. Ook is hiermee de klachtafhandeling afgerond. Volgens de Nationale ombudsman had de gemeente deze beslissing beter moeten onderbouwen.
    Lees meer
    Onderwerpen: