Vind hier nieuws, rapporten, columns en meer publicaties

Wilt u rapporten inzien ouder dan 2010, ga dan naar Archief

Verfijn uw resultaten

Soort
Periode
Thema

411 resultaten gevonden

  1. Nieuwsbericht 19 maart 2018

    Overheid, til klachtbehandeling naar een hoger niveau

    De Nationale ombudsman, Reinier van Zutphen, roept overheden op de manier waarop zij klachten van burgers behandelen, verder te professionaliseren. De ombudsman heeft hiervoor zijn 'Ombudsvisie op professionele klachtbehandeling' ontwikkeld. Van Zutphen:…
    Lees meer
  2. Nieuwsbericht 6 juni 2018

    Veteranenombudsman: klachtbehandeling Defensie nog steeds niet op orde

    De Veteranenombudsman vindt dat Defensie klachten nog steeds niet serieus en zorgvuldig behandelt. Veteranenombudsman Reinier van Zutphen: 'een positieve, open grondhouding naar klagers en klachten zie ik veel te weinig.' Hierdoor laat Defensie kansen…
    Lees meer
  3. Nieuwsbericht 13 februari 2017

    Ombudsman: verbeter klachtbehandeling over buitengewoon opsporingsambtenaren

    De Nationale ombudsman vindt dat werkgevers die buitengewoon opsporingsambtenaren (boa's) in dienst hebben de klachtbehandeling beter moeten regelen en daarin de burger centraal moeten stellen. Burgers die klachten hebben over boa's, weten vaak niet dat of…
    Lees meer
  4. Nieuwsbericht 15 mei 2018

    Ombudsman kijkt of Defensie aanbevelingen klachtbehandeling heeft opgevolgd

    De Veteranenombudsman onderzoekt of Defensie klachten van veteranen beter behandelt. Eind 2016 heeft de Veteranenombudsman zich in een rapport(brief) kritisch uitgelaten over de klachtbehandeling door het Ministerie van Defensie. Hij wil weten of Defensie…
    Lees meer
  5. Onderzoek 5 juni 2018

    2018/033 Terugblik op de klachtbehandeling door Defensie

    De Veteranenombudsman constateert dat Defensie de behandeling van klachten onvoldoende heeft verbeterd. Klachten worden vooral bekeken vanuit het eigen perspectief en formeel benaderd. Er is nog steeds te weinig persoonlijk contact en Defensie behandelt klachten nog steeds onvoldoende voortvarend. Tot slot is het nog steeds niet mogelijk dat mondelinge klachten worden geregistreerd. Hierdoor blijft een deel van de klachten buiten beeld en heeft Defensie onvoldoende zicht op eventuele verbeterpunten.
    Lees meer
  6. Nieuwsbericht 8 december 2017

    Klachtbehandeling Zorgverzekeringskantoor Caribisch NL zorgvuldiger

    Het Zorgverzekeringskantoor Bonaire, Sint Eustatius en Saba moet klachten zorgvuldiger behandelen. Dit concludeert de Nationale ombudsman na onderzoek uit eigen beweging naar het ZVK.
    Lees meer
  7. Nieuwsbericht 15 december 2016

    Defensie gaat klachtbehandeling veteranen verbeteren

    Het Ministerie van Defensie heeft klachten van veteranen niet goed afgehandeld. Veteranen moesten te lang wachten op een reactie op hun klacht, hun klachten werden vaak niet herkend als klacht en de klachten werden niet goed geregistreerd. Dat concludeert…
    Lees meer
  8. Nieuwsbericht 20 april 2018

    Klachten over buitengewoon opsporingsambtenaren

    Op 1 juni 2017 heeft de minister van Justitie en Veiligheid (J&V) gereageerd op de aanbevelingen op ons rapport over boa's. Naar aanleiding hiervan hebben er een aantal gesprekken plaatsgevonden over de nadere invulling hiervan. Daarbij is met name…
    Lees meer
  9. Nieuwsbericht 14 november 2016

    Ombudsman onderzoekt klachtbehandeling buitengewoon opsporingsambtenaren (boa's)

    De Nationale ombudsman is een onderzoek begonnen naar klachten over buitengewoon opsporingsambtenaren (boa's), zoals stadswachten, treinconducteurs en boswachters. Uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat het optreden van boa's in veel gevallen…
    Lees meer
  10. Nieuwsbericht 14 november 2016

    Meldpunt klachtbehandeling over boa's

    Momenteel is de ombudsman bezig met een onderzoek naar de klachtbehandeling over buitengewoon opsporingsambtenaar (boa's). Naar aanleiding van ons meldpunt over boa's hebben we via de mail en telefoon zo'n 80 signalen ontvangen. Het meldpunt was geopend…
    Lees meer