2011/230: Gemeente behandelt klacht niet binnen eigen genoemde behandelingstermijn

Rapport

De Nationale ombudsman heeft in mei 2010 een klacht als bezwaarschrift doorgestuurd naar de gemeente Roosendaal. Ondanks een toezegging over de behandelingstermijn in juli heeft de gemeente de klacht op 1 januari 2011 niet afgehandeld.

Verzoeker klaagt erover dat de gemeente Roosendaal, ondanks toezending van de klacht op 20 mei 2010 en een toezegging op 21 juli 2010 dat het bezwaar zal worden afgehandeld voor het einde van het jaar, de gemeente het bezwaar niet tijdig heeft afgehandeld. Uiteindelijk heeft de gemeente op 17 februari 2011 een beslissing genomen.

Hoewel de Nationale ombudsman in zijn algemeenheid er begrip voor kan opbrengen dat de behandeling om organisatorische redenen vertraging oploopt, valt niet in te zien waarom het sinds mei 2010 bekende bezwaar niet conform de toezegging van juli 2010 is afgehandeld. In juli 2010 was het intern al duidelijk wat de gemeente met dit bezwaar wilde gaan doen. Het bezwaarschrift is niet voortvarend behandeld.

Vereiste van voortvarendheid, oordeel is gegrond.

Instantie: Gemeente Roosendaal

Klacht:

tot op heden nog geen beslissing op bezwaar genomen

Oordeel:

Gegrond