KempenPlus had meer uitleg kunnen geven over langere reactietermijn

Brief

Een gemachtigde klaagt bij KempenPlus. Hij vindt dat KempenPlus zijn cliënte niet zomaar kan vragen om bewijsstukken in te sturen. Ook was zijn cliënte zelf door KempenPlus benaderd terwijl hij haar gemachtigde is. KempenPlus legt in reactie op de klacht uit waarom de cliënte en niet de gemachtigde is gebeld. En waarom de cliënte bewijsstukken moest insturen.
Omdat de gemachtigde het vervolgens niet eens is met de reactie van KempenPlus op zijn klacht, neemt hij contact op met de Nationale ombudsman.

Daarnaast kan de ombudsman begrijpen dat KempenPlus soms bewijs opvraagt aan iemand die een uitkering ontvangt. KempenPlus ondersteunt namelijk inwoners van de Kempengemeenten die een uitkering hebben of hulp nodig hebben om weer aan werk te gaan. Hierbij merkt de ombudsman op dat het aan KempenPlus is om te bepalen bij wie zij deze informatie opvraagt.