Inbeslagneming

Zijn uw spullen in beslag genomen en hebt u hierover een vraag aan het Openbaar Ministerie? Zijn uw spullen bijvoorbeeld stuk? Of u wilt weten hoe u uw in beslag genomen spullen terugkrijgt? Op deze pagina leest u hoe de Nationale ombudsman u verder op weg helpt.

Mannen nemen spullen in beslag uit een woning

Mijn vraag gaat over

  • Mijn spullen zijn in beslag genomen, en nu weg of vernietigd

    Heeft de politie spullen van u in beslag genomen? Dat is erg vervelend. De politie, of een andere opsporingsdienst, mag spullen in beslag nemen. Het Openbaar Ministerie beslist wat er met de spullen gebeurt. Soms worden ze teruggegeven aan de eigenaar. Maar ze kunnen ook vernietigd of verkocht worden.

    Bent u het niet eens met de verkoop of vernietiging van uw spullen? Dan kunt u een klacht indienen bij het Openbaar Ministerie.

    Domeinen Roerende Zaken is vaak de instantie die de spullen bewaart. Zijn uw spullen verkocht of vernietigd en bent u het niet eens met de aangeboden waarde? Dan kunt u een klacht indienen bij Domeinen Roerende Zaken.

    Stel uw vraag eerst aan de instantie zelf. Komt u er samen niet uit of loopt u vast? Dan mogen wij u verder helpen.

    Wat kan ik zelf doen?

    Komt u er met de instantie niet uit?

    Dien online een klacht bij ons in of bel 0800 - 33 55 555

  • Hoe krijg ik mijn in beslag genomen spullen terug?

    Heeft de politie spullen van u in beslag genomen? Dat is erg vervelend. De politie, of een andere opsporingsdienst, mag spullen in beslag nemen. Het Openbaar Ministerie beslist wat er met de spullen gebeurt. Soms worden ze teruggegeven aan de eigenaar. Maar ze kunnen ook vernietigd of verkocht worden.

    Wilt u weten waar uw spullen zijn, of wanneer u deze mogelijk terug krijgt? Dan kunt u contact opnemen met het beslagloket. U belt hiervoor naar telefoonnummer 088 - 150 09 80 of u stuurt een e-mail naar info@beslagloket.nl.

    Stel uw vraag eerst aan het Openbaar Ministerie zelf. Komt u er samen niet uit of loopt u vast bij het Openbaar Ministerie? Dan mogen wij u verder helpen.

    Wat kan ik zelf doen?

    Komt u er met de instantie niet uit?

    Dien online een klacht bij ons in of bel 0800 - 33 55 555