In gesprek over vragen of klachten over overheidsinstanties

Nationale ombudsman houdt spreekuren voor inwoners op Bonaire

Op deze pagina

    Nieuwsbericht
    Een vrouw op Caribisch Nederland zit achter een bureau en kijkt naar haar computer

    Van 28 juni tot en met 1 juli is een team van de Nationale ombudsman op Bonaire voor spreekuren. Inwoners kunnen dan gratis langskomen om een vraag te stellen of een klacht in te dienen over (overheids)instanties.

    Mensen kunnen met vragen of klachten over bijvoorbeeld de Belastingdienst, het Openbaar Ministerie, politie, het Openbaar Lichaam of Zorg en Jeugd Caribisch Nederland (ZJCN) op het spreekuur langskomen. De medewerkers van de Kinderombudsman zijn er dit keer niet bij. Maar vragen of klachten voor de Kinderombudsman kunnen gewoon  worden ingediend.

    De spreekuren zijn op de volgende momenten:

    • Woensdag 28 juni om 09.00 – 11.30 uur, Jong Bonaire
    • Donderdag 29 juni om 09.00 – 11.00 uur, Jong Bonaire
    • Donderdag 29 juni om 14.30 – 16.30 uur, Fundashon Cocari in Rincon

    Bij alle spreekuren kan Nederlands, Papiaments, Spaans of Engels worden gesproken.

    Klacht of vraag indienen altijd mogelijk

    Mensen die de spreekuren niet kunnen bezoeken, kunnen hun vraag of klacht ook indienen op andere manieren.

    Bij de Nationale ombudsman:

    • Telefonisch via +31 70 356 35 63 (bereikbaar op werkdagen tot 11.00 uur).
    • Via WhatsApp naar nummer +31800 33 55 555.
    • Via het klachtenformulier op onze website.

    Bij de Kinderombudsman:

    • Telefonisch via +31 70 8506 995 (bereikbaar op werkdagen tot 11.00 uur).
    • Via WhatsApp naar nummer +31 6 27 24 52 79.
    • Door te mailen naar ombudswerk@kinderombudsman.nl.