2007/149

Rapport

Verzoeker was het niet eens met een beslissing van het CBR dat hij zich moest laten keuren door een arts, voordat het CBR zou overgaan tot het afgeven van een verklaring van geschiktheid. Zo'n verklaring van geschiktheid is nodig voor het verkrijgen van een rijbewijs. Verzoeker nam daarom telefonisch contact op met de arts die de beslissing had genomen. Het gesprek verliep niet naar tevredenheid van verzoeker. Verzoeker ging daarom met zijn vader naar het regiokantoor van het CBR om de arts te spreken. Verzoeker klaagt over de bejegening door het CBR tijdens zijn bezoek.

Toen verzoeker zich bij het regiokantoor van het CBR vervoegde en verzocht de arts te spreken, werd dit verzoek niet ingewilligd. Verzoeker werd te woord gestaan door de heer Br. Deze verstrekte verzoeker informatie over zijn zaak en regelde, toen verzoeker bleef aandringen en weigerde weg te gaan, een telefoongesprek tussen verzoeker en de arts. Deze handelwijze is correct. Gelet op de omstandigheden van het geval behoefde aan verzoekers eis om de arts persoonlijk te spreken, niet tegemoet gekomen te worden. Het CBR heeft gehandeld in overeenstemming met het vereiste van correcte bejegening.

Instantie: Stichting Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen

Klacht:

Onheus bejegend toen verzoeker op kantoor van CBR is langsgekomen.

Oordeel:

Niet gegrond