Gemeente behandelt klacht zorgvuldig

Brief
16 september 2022

Meneer Visser* is het niet eens met de manier waarop de gemeente zijn klacht heeft behandeld. Hij vindt dat zijn klacht ten onrechte is behandeld door de manager van zijn contactpersoon bij de gemeente. Ook vindt hij dat het verslag van de hoorzitting over zijn klacht niet compleet is.

De ombudsman vindt dat de manager van de contactpersoon bij de gemeente de klacht mocht behandelen. Met hem had meneer Visser namelijk niet eerder contact. De manager was ook niet betrokken bij het besluit van de gemeente waarover meneer Visser klaagt.

Verder vindt de ombudsman dat het hoorzittingsverslag een samenvatting mag zijn van wat er is besproken. Daarbij bleek dat de gemeente meneer Visser had aangeboden om na de zitting op het verslag te reageren. De inhoud van het verslag sluit ook aan bij de klacht die meneer Visser bij de ombudsman heeft ingediend. De ombudsman gaat er daarom vanuit dat het verslag een goede weergave is van de hoorzitting. De klacht van meneer Visser vindt de ombudsman ongegrond.

* Niet de echte naam

Publicatienummer
2022/157