Hoe kan de Veteranenombudsman u helpen?

Op deze pagina

    Tekstpagina

    Bent u veteraan en loopt u vast bij een overheidsinstantie of een andere instantie waar u hulp of ondersteuning van krijgt? Bijvoorbeeld met het ministerie van Defensie, het ABP, het UWV of uw eigen gemeente? Voelt u zich niet gehoord? Dan staat de Veteranenombudsman voor u klaar. We zijn er voor allerlei soorten problemen met de overheid, groot of klein.

    Directe hulp, bemiddelingsgesprek of onderzoek

    Hebt u een klacht die gemakkelijk op te lossen is? Dan kan de Veteranenombudsman u snel helpen. U krijgt advies van ons, of verwijzen u naar het goede adres. Zoals het ministerie van Defensie of het Veteraneninstituut.

    Is de relatie tussen u en de overheidsinstantie niet goed? Of is het probleem ingewikkelder? Dan kunnen wij een bemiddelend gesprek organiseren tussen u en de instantie. Zo kunnen we samen tot een oplossing komen.

    Het kan ook zijn dat uw klacht of probleem niet gemakkelijk op te lossen is. Dan kan de Veteranenombudsman uw klacht onderzoeken. Een onderzoek sluiten we vaak af met een rapport. Een rapport is anoniem en openbaar, zodat iedereen het kan bekijken. Met zo'n rapport kan de instantie haar dienstverlening verder verbeteren.

    Komt u er met een instantie niet uit?

    De Veteranenombudsman staat voor u klaar! Mail veteranen@nationaleombudsman.nl of bel 0800 – 33 55 555

    Of schrijf een brief naar:

    De Veteranenombudsman
    Antwoordnummer 10870
    2501 WB Den Haag

    Hebt u een klacht, maar kunt u die zelf niet indienen? Iemand anders mag dit ook namens u doen.