Hoe kan de Veteranenombudsman u helpen?

Bent u veteraan en loopt u vast bij een overheidsinstantie of een andere instantie waar u hulp of ondersteuning van krijgt? Bijvoorbeeld met het ministerie van Defensie, het ABP, het UWV of uw eigen gemeente? Voelt u zich niet gehoord? Dan staat de Veteranenombudsman voor u klaar. We zijn er voor allerlei soorten problemen met de overheid, groot of klein.

Directe hulp, bemiddelingsgesprek of onderzoek

Hebt u een klacht die gemakkelijk op te lossen is? Dan kan de Veteranenombudsman u snel helpen. U krijgt advies van ons, of verwijzen u naar het goede adres. Zoals het ministerie van Defensie of het Veteraneninstituut.

Is de relatie tussen u en de overheidsinstantie niet goed? Of is het probleem ingewikkelder? Dan kunnen wij een bemiddelend gesprek organiseren tussen u en de instantie. Zo kunnen we samen tot een oplossing komen.

Het kan ook zijn dat uw klacht of probleem niet gemakkelijk op te lossen is. Dan kan de Veteranenombudsman uw klacht onderzoeken. Een onderzoek sluiten we vaak af met een rapport. Een rapport is anoniem en openbaar, zodat iedereen het kan bekijken. Met zo'n rapport kan de instantie haar dienstverlening verder verbeteren.

Komt u er met een instantie niet uit?

De Veteranenombudsman staat voor u klaar! Mail veteranen@nationaleombudsman.nl of bel 0800 – 33 55 555

Of schrijf een brief naar:

De Veteranenombudsman
Antwoordnummer 10870
2501 WB Den Haag

Klacht indienen

Hoe u een klacht kunt indienen leest u hier
Hebt u een klacht, maar kunt u die zelf niet indienen? Iemand anders mag dit ook namens u doen.