Zo werken wij

Op deze pagina

    De Nationale ombudsman helpt u met grote en kleine problemen die gaan over hoe de overheid haar werk doet. We luisteren, denken mee, geven informatie en helpen u.

    Als u ons belt, mailt of schrijft met een vraag of klacht gaan we aan de slag. We kijken hoe we u het beste kunnen helpen. Dat kunnen we doen door:

    • informatie te geven;
    • u te verwijzen naar een andere organisatie die u verder kan helpen;
    • contact op te nemen met de overheidsorganisatie waar uw klacht over gaat en te vragen om actie;
    • onderzoek te doen naar uw klacht. We stellen dan vragen aan u en de overheidsorganisatie zodat we het verhaal van beide kanten horen. Zodra ons onderzoek klaar is, sturen we u een brief of rapport. Daarin staat ons oordeel. De overheidsorganisatie kan de uitkomsten van het onderzoek gebruiken om hun werk te verbeteren.

    Hebt u vragen?

    Hebt u vragen? Of wilt u uitleg van een medewerker? Wij helpen u graag op weg. 

    Neem contact met ons op

    Wachttijden

    Meer informatie over onze wachttijden?

    Lees dan verder op deze pagina