De Nationale ombudsman helpt u met grote en kleine problemen die gaan over hoe de overheid haar werk doet. We luisteren, denken mee, geven informatie en helpen u.
Als u ons belt, mailt of schrijft met een vraag of klacht gaan we aan de slag. We kijken hoe we u het beste kunnen helpen. Dat kunnen we doen door:
- informatie te geven;
- u te verwijzen naar een andere organisatie die u verder kan helpen;
- contact op te nemen met de overheidsorganisatie waar uw klacht over gaat en te vragen om actie;
- onderzoek te doen naar uw klacht. We stellen dan vragen aan u en de overheidsorganisatie zodat we het verhaal van beide kanten horen. Zodra ons onderzoek klaar is, sturen we u een brief of rapport. Daarin staat ons oordeel. De overheidsorganisatie kan de uitkomsten van het onderzoek gebruiken om hun werk te verbeteren.
Hebt u vragen?
Hebt u vragen? Of wilt u uitleg van een medewerker? Wij helpen u graag op weg.
Wachttijden
Meer informatie over onze wachttijden?