Nationale ombudsman presenteert vakinformatie voor professionals

Nieuwsbericht
medewerkers van de Nationale ombudsman op het ombudsplein

Klachtbehandelaars, intermediairs, onderzoekers en andere professionals vinden vanaf 16 maart op de website van de Nationale ombudsman vakinformatie die op hen is toegespitst.

Professionals vinden op de vernieuwde pagina’s verschillende soorten informatie en inspiratie over het werken voor of met burgers. De informatie is verdeeld over diverse thema zoals zorg, onderwijs, werk, inkomen en veiligheid zodat professionals snel de informatie over hun interessegebied kunnen raadplegen.

Nationale ombudsman Reinier van Zutphen: ‘Het delen van al onze kennis met professionals die direct of indirect werken met of voor de burger is essentieel. Alle kennis die we delen met hen komt uiteindelijk ten goede aan de burger. Dat is wat we willen. Aan de voorkant al tips en tricks geven over klachtbehandeling bijvoorbeeld of professionals inspireren met innovatieve werkwijzen, de nieuwste onderzoeken, al deze informatie is terug te vinden op onze vernieuwde webpagina’s voor professionals.'

Onderzoeken, interviews, tips & tricks, trends, columns, artikelen en nog veel meer staat overzichtelijk gerangschikt en direct toegankelijk. Reinier: ‘Het is informatie die bijdraagt om de relatie burger/overheid te blijven optimaliseren, want daar gaat het over bij de Nationale ombudsman. Deze vernieuwde webpagina’s helpen daarbij.’

Stel een e-mail-alert in

Om direct op de hoogte gesteld te worden van de meest actuele informatie van de Nationale ombudsman kunnen professionals een e-mailalert instellen. Zo verschijnen nieuwe updates op het professionele gedeelte van de website automatisch in de inbox van de professional.

Liever direct persoonlijk contact

Persoonlijk contact vindt de Nationale ombudsman belangrijk. Voor professionals met een vraag of opmerking voor een collega bij de Nationale ombudsman is er het telefoonnummer 070 3563 550.

Raadbaak

Voor professionals die direct contact hebben met burgers met een hulpvraag, heeft de Nationale ombudsman de Raadbaak ingericht. Bij deze community kunnen professionals terecht om kennis uit te wisselen of advies te krijgen van andere professionals.

Contact voor professionals op een rij