OV-kaart

Waar gaat uw vraag of klacht over?

Hebt u een vraag voor DUO over het studentenreisproduct (OV-kaart)? Bent u dit bijvoorbeeld vergeten stop te zetten? Op deze pagina helpen wij u verder met deze vraag.

Student checkt op station in met OV-kaart

Mijn vraag gaat over

  • Ik ben mijn OV-kaart vergeten stop te zetten

    Bent u vergeten om uw studentenreisproduct (OV-kaart) stop te zetten en krijgt u daarom een ov-boete? Dat is erg vervelend. Als u geen recht meer hebt op uw studentenreisproduct, bijvoorbeeld omdat u bent gestopt met uw studie, dan moet u het stopzetten. Gebruikt u het daarna nog? Dan krijgt u een ov-boete. Het is daarom belangrijk om het studentenreisproduct zo snel mogelijk stop te zetten.

    Bent u het niet eens met de ov-boete? Dan kunt u bij DUO bezwaar maken. Dat moet binnen zes weken nadat u het eerste bericht over de ov-boete hebt ontvangen.

    Stel uw vraag eerst aan DUO zelf. Komt u er samen niet uit of loopt u vast bij DUO? Dan mogen wij u verder helpen.

    Wat kan ik zelf doen?

    Komt u er met de instantie niet uit?

    Dien online een klacht bij ons in of bel 0800 - 33 55 555