DigiD

Hebt u een vraag over DigiD? Bent u het wachtwoord bijvoorbeeld vergeten? Op deze pagina helpen wij u verder.

vrouw met laptop op schoot

Mijn vraag gaat over

  • Ik ben mijn inloggegevens van DigiD kwijt

    Bent u uw gegevens om in te loggen via DigiD kwijt of vergeten? Dat is vervelend: u kunt dan niet inloggen op websites van de overheid. Omdat uw gebruikersnaam en wachtwoord privé zijn, kunt u deze niet opvragen.

    U moet daarom opnieuw een DigiD aanvragen. U krijgt dan nieuwe inloggegevens. Dit kan even duren. Wilt u snel iets regelen met een overheidsinstantie? Neem dan contact op met die instantie. De medewerkers kunnen met u meedenken over een oplossing.

    Wat kan ik zelf doen?

    Komt u er met de instantie niet uit?

    Dien online een klacht inof bel 0800 - 33 55 555

  • Ik kan niet namens iemand anders inloggen met DigiD om iets te regelen

    Wilt u voor iemand anders inloggen op DigiD en lukt dit niet? Dat is vervelend. Maar u kunt niet zomaar voor iemand anders inloggen. Een DigiD hoort namelijk bij één bepaalde persoon.

    Iemand anders kan u wel machtigen om zaken met de overheid te regelen. Hiervoor hebt u dan niet de DigiD-gegevens van diegene nodig. Niet alle overheidsinstanties werken met machtigingen. Op de website van DigiD kunt u bekijken welke instanties dit wel doen.

    Wat kan ik zelf doen?

    Komt u er met de instantie niet uit?

    Dien online een klacht inof bel 0800 - 33 55 555

  • Ik woon in het buitenland en ik wil een DigiD aanvragen

    Woont u in het buitenland en wilt u een DigiD aanvragen? Dat kan, als u de Nederlandse nationaliteit hebt. U hebt wel een activeringscode nodig om uw DigiD te activeren. Die kunt u na de aanvraag afhalen bij een balie op Schiphol, bij een aantal Nederlandse grensgemeenten en Nederlandse ambassades. Omdat u niet in Nederland woont, kan de activeringscode niet naar uw adres worden gestuurd.

    Wat kan ik zelf doen?

    Komt u er met de instantie niet uit?

    Dien online een klacht inof bel 0800 - 33 55 555

  • Ik wil mijn zaken met de overheid liever niet digitaal regelen

    Vindt u het lastig of vervelend om uw zaken met de overheid digitaal te regelen? Wilt u liever bellen, of een brief sturen? Dat kan vaak ook. Maar het verschilt per instantie wat er mogelijk is. Neem daarom contact op met de instantie met wie u iets wilt regelen. De medewerkers kunnen met u meedenken over een oplossing. Op de website van de instantie vindt u een adres, e-mailadres of telefoonnummer.

    Komt u er samen met de instantie niet uit of loopt u vast? Dan mogen wij u verder helpen.

    Wat kan ik zelf doen?

    Komt u er met de instantie niet uit?

    Dien online een klacht inof bel 0800 - 33 55 555