Met welke klachten kunt u bij de Nationale ombudsman terecht?

Wij ondersteunen u graag bij uw probleem. Hoe groot of klein uw probleem ook is. Uw klacht moet wel aan een aantal voorwaarden voldoen.

Voor een klacht over of probleem met de Rijksdienst Caribisch gebied, de politie of het Openbaar Ministerie geldt:

1. uw probleem is opgetreden op of na 10 oktober 2010;
2. u heeft al geklaagd bij de overheidsinstantie zelf;
3. uw klacht gaat niet over de inhoud van wettelijke regels;
4. uw klacht gaat niet over een uitspraak van een rechter;
5. u heeft geen mogelijkheid (gehad) om bezwaar te maken of beroep in te stellen.

Voor een klacht over of een probleem met de lokale overheid geldt:

1. uw probleem is opgetreden op of na 10 oktober 2012;
2. uw klacht gaat niet over de inhoud van wettelijke regels;
3. uw klacht gaat niet over een uitspraak van een rechter;
4. u heeft geen mogelijkheid (gehad) om bezwaar te maken of beroep in te stellen.

Twijfelt u nog of u bij ons terecht kunt? Bel ons dan gerust via ons telefoonnummer +31 70 356 35 63.