Ik heb een klacht over het UWV

Bent u ontevreden over de dienstverlening van het UWV? Dan moet u eerst bij het UWV zelf een klacht indienen.

Bezwaar maken

Bent u het niet eens met de een beslissing van het UWV, bijvoorbeeld over een verlaging of afwijzing van een uitkering? Dan kunt u bezwaar maken bij het UWV. De Nationale ombudsman kan u daar niet bij helpen.

Hoe kan ik een klacht indienen?

Bij het UWV kunt u online, telefonisch of schriftelijk een klacht indienen. Meer informatie over wat er in een klachtenbrief moet staan, vindt u op de pagina 'Ik heb een klacht'.

Hoe gaat het verder?

Hebt u een klacht ingediend bij het UWV? Dan neemt het UWV klachtenbureau binnen drie werkdagen contact met u op. Soms kan het UWV uw klacht meteen verhelpen. Lukt dat niet, dan vertelt het UWV u hoe ze de klacht verder behandelen.

Bent u niet tevreden over de manier waarop het UWV uw klacht behandelt?

Bent u niet tevreden over de manier waarop uw klacht door het UWV is behandeld? Dan kunt u binnen één jaar de Nationale ombudsman vragen dit te onderzoeken.

De Nationale ombudsman deed eerder onderzoek naar klachten over het UWV. Onderzoeksresultaten vindt u op de UWV instantiepagina.

Hebt u nog vragen?

Hebt u nog vragen of komt u er niet uit? Bel ons dan gratis op 0800 - 33 55555 (bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 9:00 uur tot 17:00 uur).