Hoe dien ik een klacht in bij de Nationale ombudsman? U kunt op drie manieren een klacht indienen: U kunt ons een brief sturen U kunt het online klachtformulier invullen Of u… Lees meer
Mijn klacht gaat niet over de overheid. Wat moet ik nu doen? De Nationale ombudsman behandelt alléén klachten over de overheid. Gaat uw klacht niet over een overheidsorganisatie? Bekijk… Lees meer
Wat zijn overheidsinstanties? De Nationale ombudsman behandelt klachten over de overheid. Hieronder vallen bijna alle overheidsinstanties, zoals bijvoorbeeld… Lees meer
Gaat de Nationale ombudsman ook over consumentenzaken? De Nationale ombudsman gaat niet over consumentenzaken. Hij kan u niet helpen met klachten over particuliere instellingen… Lees meer
Wat is een ombudsman/ombudsvrouw? Een ombudsman of ombudsvrouw is een onafhankelijke en onpartijdige organisatie. Het woord ‘ombudsman’ komt uit het Zweeds en… Lees meer
Welk gezag/macht heeft de Nationale ombudsman? Oordelen en adviezen van de Nationale ombudsman zijn niet bindend. Dit betekent dat een overheidsorganisatie niet verplicht is… Lees meer
Klacht of bezwaar? Een klacht of een bezwaar/beroep zijn juridisch gezien heel verschillend van aard en soms moeilijk uit elkaar te houden… Lees meer
Kost het geld om de ombudsman in te schakelen? Nee, het inschakelen van de Nationale ombudsman is gratis. Er worden geen kosten bij u in rekening gebracht. Lees meer
Wat heb ik aan de hulp van de Nationale ombudsman? Als u er niet uitkomt met de overheid, kunt u een klacht indienen bij de Nationale ombudsman. Waar mogelijk helpen wij om het… Lees meer
Mag ik een geluidsopname maken van een gesprek met een medewerker van de Nationale ombudsman? Dat is toegestaan, tenzij het gaat om een bemiddelingsgesprek. We stellen het wel op prijs als u ons laat weten dat u een opname… Lees meer