Vind hier nieuws, rapporten, columns en meer publicaties

Wilt u rapporten inzien ouder dan 2010, ga dan naar Archief

Verfijn uw resultaten

Soort
Periode
Thema

30 resultaten gevonden

  1. Nieuwsbericht 15 december 2017

    Nationale ombudsman tevreden met verbeteringen van DUO in informatieverstrekking aan (oud-)studenten met een schuld

    De Nationale ombudsman is tevreden over de manier waarop DUO zijn aanbevelingen rond de informatieverstrekking aan (oud-)studenten met een schuld heeft opgevolgd. Dat schrijft ombudsman Reinier van Zutphen in een brief aan de minister van Onderwijs,…
    Lees meer
  2. Onderzoek 27 maart 2017

    2017/040 Onderzoek naar de informatieverstrekking van DUO aan (oud-)studenten met een schuld

    Meer dan de helft van (oud-)studenten met een betalingsachterstand komt in aanraking met een deurwaarder. Zij weten niet dat er een probleem is met de aflossing van hun studielening of hebben hun reisproduct niet op tijd stopgezet. De ombudsman pleit voor meer effectieve en persoonlijk communicatie. DUO kan bijvoorbeeld persoonlijk contact opnemen met (oud-)studenten om betalingsachterstanden niet verder op te laten lopen. De ombudsman heeft daarnaast stevige kritiek op de manier van stopzetten van het studentenreisproduct.
    Lees meer
  3. Nieuwsbericht 24 oktober 2018

    Update 24 oktober 2018: Nationale ombudsman dringt aan op verbetering bereikbaarheid DUO

    Verbetering van de telefonische bereikbaarheid van DUO is nú nodig, en niet pas in het voorjaar van 2019. Dat schrijft Nationale ombudsman Reinier van Zutphen in een brief met nadere vragen over de bereikbaarheid van DUO aan minister Van Engelshoven van…
    Lees meer
  4. Nieuwsbericht 28 maart 2017

    Informatieverstrekking DUO moet effectiever om inschakelen deurwaarders te voorkomen

    De Nationale ombudsman Reinier van Zutphen constateert dat de standaard informatie-verstrekking van DUO over schulden niet aansluit bij de leefwereld van (oud‑)studenten. De helft van (oud-)studenten met een betalingsachterstand komt in aanraking met een…
    Lees meer
  5. Nieuwsbericht 10 november 2011

    Studenten teveel bijverdiend in 2008?

    Op 1 november 2011 heeft staatssecretaris Zijlstra de Tweede Kamer een brief gestuurd over een onderzoek dat hij had laten doen naar de aard en omvang van aantallen studenten die in 2008 de bijverdiengrens zouden hebben overschreden. Hij concludeert dat er…
    Lees meer
  6. Nieuwsbericht 30 maart 2017

    Nationale ombudsman op bezoek bij laaggeletterden

    Van 29 tot en met 31 maart was de Nationale ombudsman te gast in de provincie Drenthe. Tijdens deze bustour bracht hij onder andere een werkbezoek aan het Drenthe College. Hier ging hij in gesprek met cursisten die laaggeletterd zijn en volgde samen met…
    Lees meer
    Onderwerpen: 
  7. Ombudsvoorziening 2 september 2014

    Vrije Universiteit Amsterdam (ombudsman studenten en personeel)

    020-5985313
    De Boelelaan 1105
    1081HV AMSTERDAM
    Nederland
    Lees meer
  8. Tekstpagina 3 oktober 2018

    Delfts Doen: voorbeelden van succesvolle samenwerking tussen burgers en overheid

    Als het gaat om aandacht voor burgerparticipatie scoort Delft hoog. Met Delfts Doen ontwikkelde de gemeente een programma om samen met bewoners, bedrijven en organisaties plannen voor de stad te maken. Het doel: betere plannen met meer draagvlak en een…
    Lees meer
  9. Ombudsvoorziening 2 september 2014

    Wageningen University, Ombudsfunctionaris voor studenten

    0317-483618
    Droevendaalsesteeg 2 Forum - gebouwnr. 102
    6708PB WAGENINGEN
    Nederland
    Lees meer