Vind hier nieuws, rapporten, columns en meer publicaties

Wilt u rapporten inzien ouder dan 2010, ga dan naar Archief

Verfijn uw resultaten

Soort
Periode
Thema

4 resultaten gevonden

  1. Rapport 19 april 2018

    2018/024 Slachtoffer loopt schadevergoeding mis

    Eigenaar van snorfiets doet bij de politie Amsterdam aangifte van diefstal en beschadiging ervan. De jeugdige dader wordt aangehouden en het OM draagt de zaak over aan Bureau Halt, maar vergeet te melden dat er schade is. De Nationale ombudsman vindt dat het OM de fout meteen had moeten erkennen in plaats van te blijven wijzen naar Bureau Halt. Hij vindt dat het OM de schade voor zijn rekening moet nemen.
    Lees meer
  2. Rapport 6 juli 2011

    2011/203: Vrouw klaagt dat politie bij aanrijding situatie niet opgenomen heeft

    Op de snelweg wordt de auto van een mevrouw geraakt door een andere auto. De automobilist wil niet meewerken aan het invullen van het schadeformulier. Een weginspecteur van Rijkswaterstaat die toevallig op de parkeerplaats is, kan de automobilist ook niet overhalen. De vrouw belt de politie. Er arriveren twee agenten die in hun auto blijven zitten en overleggen met de weginspecteur. De weginspecteur vertelt de vrouw dat de politie is doorgereden vanwege een melding van een aanrijding waarbij verschillende auto's zijn betrokken. Als de vrouw aan de politiemensen vraagt wat ze moet doen, laten zij haar weten dat zij op een later tijdstip aangifte kan doen. Daarna rijden ze weg. De Nationale ombudsman kan begrijpen dat de politie prioriteit moest geven aan de andere aanrijding, maar dat neemt niet weg dat ze zich hulpvaardiger had moeten opstellen door gegevens op te nemen en te verifiëren.
    Lees meer
  3. Rapport 18 april 2016

    2016/035 Bestuurlijke spaghetti? Economische Zaken pakt klacht gaswinning Groningen niet alert op

    De Nationale ombudsman constateert in zijn rapport 'Bestuurlijke spaghetti?' dat een een inwoonster van het Groninger aardgasgebied vijf maanden moest wachten op een formele reactie op haar klacht. De minister van Economische Zaken heeft de klacht van de vrouw niet alert en weinig communicatief behandeld. De Nationale ombudsman vindt het belangrijk dat de Nationaal Coördinator Groningen de klachtbehandeling verbetert en duidelijk communiceert wat naar aanleiding van de klachten is gewijzigd of verbeterd.
    Lees meer
  4. Rapport 8 april 2010

    2010/070

    Verzoeker werd op de snelweg aangereden door een vrachtwagen. Deze reed door. Verzoeker deed 's avonds aangifte bij de politie in zijn woonplaats.

    Lees meer