Vind hier nieuws, rapporten, columns en meer publicaties

Verfijn uw resultaten

Soort
Periode
Thema

30 resultaten gevonden

  1. Nieuwsbericht 15 november 2017

    Nationale ombudsman vraagt Bestuurscollege Bonaire nogmaals om reactie op aanbevelingen

    Op 9 november 2017 heeft de ombudsman het Bestuurscollege Bonaire nogmaals gevraagd om een schriftelijke reactie op zijn aanbevelingen. En verzoekt hierbij vooral ook toe te lichten wat voor concrete verbeteringen zijn doorgevoerd in het proces van verleni…
    Lees meer
  2. Nieuwsbericht 16 augustus 2017

    Ombudsman: Taxivergunningverlening Bonaire niet controleerbaar

    Mensen die op een wachtlijst staan voor een nieuwe taxivergunning op Bonaire, weten niet waar ze aan toe zijn en kunnen niet controleren of de toekenning wel eerlijk gaat. Het openbaar lichaam Bonaire (OLB) garandeert zo onvoldoende objectiviteit bij het v…
    Lees meer
  3. Rapport 16 augustus 2017

    2017/084 Openbaar lichaam Bonaire (OLB) moet aanvraag taxikentekenplaat in behandeling nemen

    Een inwoner van Bonaire heeft een taxi- en busbedrijf met drie voertuigen, maar slechts één taxiplaat. Hij verzoekt het OLB om zijn bedrijf twee extra taxikentekenplaten te verstrekken. Zijn aanvraag wordt afgewezen met als motivering een artikel van de Eilandsverordening. De ombudsman ziet niet in hoe uit dit artikel moet blijken dat de uitgifte van meerdere taxikentekenplaten niet mogelijk is. Hij vindt dat het OLB de aanvraag alsnog moet behandelen en het besluit correct moet motiveren.
    Lees meer
  4. Nieuwsbericht 21 maart 2017

    Nationale ombudsman houdt spreekuur op Bonaire, Saba en Statia

    Eind maart en begin april gaan onderzoekers van de Nationale ombudsman naar Caribisch Nederland. Ze houden op Bonaire, Saba en St. Eustatius spreekuren om klachten over de overheid in behandeling te nemen. Inwoners van Bonaire, St Eustatius en Saba met kla…
    Lees meer
    Onderwerpen: 
  5. Rapport 16 augustus 2017

    2017/086 Openbaar lichaam Bonaire (OLB) moet burger op de hoogte houden van een vergunningsaanvraag

    Een man wil op Bonaire als buschauffeur werken en vraagt in 2012 een vergunning aan voor zijn autobus. Hij krijgt een ontvangstbevestiging maar ontvangt geen reactie op zijn aanvraag. Hij informeert meerdere keren naar de voortgang maar komt niet verder. De ombudsman adviseert het OLB met klem om burgers goed op de hoogte te houden van een aanvraag en de normen van goede informatieverstrekking te hanteren.
    Lees meer
  6. Rapport 16 augustus 2017

    2017/085 Openbaar lichaam Bonaire (OLB) moet voorwaarden omtrent taxivergunning openbaar maken

    En man dient in 2002 een aanvraag in voor een taxivergunning voor Bonaire en wordt op een wachtlijst geplaatst. In 2014 blijkt dat zijn naam er niet op staat, hij wordt alsnog op de eerste plek op de wachtlijst geplaatst. In 2016 heeft hij nog steeds niets gehoord over zijn verzoek om een taxivergunning. De ombudsman verzoekt het OLB om de voorwaarden omtrent een taxivergunning openbaar te maken en de man zo spoedig mogelijk te laten weten wanneer hij een taxivergunning krijgt.
    Lees meer
  7. Nieuwsbericht 6 juli 2015

    Nationale ombudsman start onderzoek naar openbaar lichaam Bonaire

    Trage afhandeling van klachten en het herhaaldelijk uitblijven van reacties op verzoeken door het openbaar lichaam Bonaire (OLB) is voor de Nationale ombudsman aanleiding om een formeel onderzoek te starten naar vijf zaken. Hij vindt dat de dienstverlening…
    Lees meer
  8. Nieuwsbericht 8 november 2016

    Nationale ombudsman en Kinderombudsvrouw naar Caribisch Nederland

    Eind november gaan de Nationale ombudsman en de Kinderombudsvrouw naar Caribisch Nederland. Vier onderzoekers van de Nationale ombudsman houden op Bonaire, Saba en St. Eustatius spreekuren om klachten van burgers in behandeling te nemen. De Kinderombudsvro…
    Lees meer
    Onderwerpen: 
  9. Nieuwsbericht 7 oktober 2015

    Ombudsman: openbaar lichaam Bonaire reageert te traag

    De Nationale ombudsman vindt dat openbaar lichaam Bonaire (OLB) tekort is geschoten in de communicatie met burgers. Hij behandelt in het rapport 'En toen bleef het stil…' vijf verschillende klachten. Hij constateert dat er pas na een lange tijd een reactie…
    Lees meer
  10. Nieuwsbericht 8 november 2016

    ‘Missing’ pension funds in Caribbean Netherlands not yet retrieved

    A solution must be devised for all Dutch citizens who have been confronted with missing pension funds. This is the conclusion reached by the National Ombudsman of the Netherlands, Reinier van Zutphen, in a letter to the Dutch Minister of the Interior and K…
    Lees meer
    Onderwerpen: