Vind hier nieuws, rapporten, columns en meer publicaties

Verfijn uw resultaten

Soort
Periode
Thema

16 resultaten gevonden

  1. Nieuwsbericht 6 september 2017

    "Hoezo MijnOverheid?" – Tips voor problemen met MijnOverheid en de Berichtenbox

    De Nationale ombudsman ontvangt steeds meer klachten over overheidsinstanties die digitaal berichten versturen. Een grote groep mensen raakt daardoor in de problemen. Post van de SVB, de RDW, het UWV of de gemeente wordt gemist met nadelige gevolgen, zoals…
    Lees meer
  2. Nieuwsbericht 6 september 2017

    "Hoezo MIJNOverheid?" BZK, maak regierol digitalisering overheidscommunicatie waar!

    Koen (35) heeft zijn MijnOverheid-account al jaren geleden geactiveerd. Handig, zo'n digitale brievenbus. Hij kreeg zijn post ook nog op papier, dus hij keek eigenlijk nooit meer in zijn Berichtenbox.
    Lees meer
  3. Nieuwsbericht 14 februari 2017

    Onderzoek Nationale ombudsman naar MijnOverheid en digitale overheidspostbus Berichtenbox

    Voor veel mensen is MijnOverheid.nl met de digitale overheidspostbus Berichtenbox een uitkomst, maar niet iedereen kan of wil hier gebruik van maken. Ook mensen die met een computer overweg kunnen, lopen toch tegen problemen aan. Zo lopen mensen het risico…
    Lees meer
  4. Onderzoek 6 september 2017

    2017/098 Onderzoek naar knelpunten voor burgers bij MijnOverheid

    Wat mogen burgers in redelijkheid verwachten van de minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties met betrekking tot de werking van MijnOverheid en daarbinnen specifiek de Berichtenbox?
    Lees meer
    Onderwerpen: 
  5. Column 9 september 2017

    Hoezo MIJNOverheid?!

    Koen* (35) heeft jaren geleden zijn MijnOverheid-account al geactiveerd. Handig, zo'n digitale brievenbus. Hij kreeg zijn post ook nog op papier, dus hij keek eigenlijk nooit meer in zijn Berichtenbox. Opeens ontvangt hij tot zijn schrik een aanmaning voor…
    Lees meer
  6. Nieuwsbericht 7 december 2017

    Ombudsvisie digitale overheid: overheid, communiceer met burgers op het netvlies

    "Ik ben het overzicht kwijt". "Ik begin er niet aan uit angst dat ik het niet snap en eraan vast zit". "Corrigeren werkt alleen maar voor volhouders". "Op de pc gaat alles veel makkelijker fout dan op papier". "Ze willen liever geen contact met je". De ove…
    Lees meer
  7. Column 25 februari 2017

    MijnOverheid: uitkomst of zorg?

    Amine* heeft een account geactiveerd op MijnOverheid.nl voor zijn digitale post over de toeslagen van de Belastingdienst. Dat was snel geregeld. Maar nu krijgt hij niet alleen post van de Belastingdienst in zijn berichtenbox, maar ook van andere organisati…
    Lees meer
  8. Column 9 december 2017

    Overheid, digitaliseren doe je samen!

    "Ik begin er niet aan uit angst dat ik het niet snap en eraan vast zit"; "Op de pc gaat alles veel makkelijker fout dan op papier"; "Ze willen liever geen contact met je". Zomaar een paar uitspraken van mensen die met de ombudsman contact opnamen over de d…
    Lees meer
  9. Column 16 december 2017

    Geen computer? Kijkt u maar op onze website.

    Herman* loopt met een stapeltje post naar zijn woonkamer en gaat zitten aan de eettafel. Hij schenkt een kopje thee in en opent de envelop van de Belastingdienst als eerste. Het is gelukkig goed nieuws van de afdeling Toeslagen. Hij krijgt huur- en zorgtoe…
    Lees meer