Vind hier nieuws, rapporten, columns en meer publicaties

Wilt u rapporten inzien ouder dan 2010, ga dan naar Archief

Verfijn uw resultaten

Soort
Periode
Thema

22 resultaten gevonden

  1. Nieuwsbericht 6 september 2017

    "Hoezo MijnOverheid?" – Tips voor problemen met MijnOverheid en de Berichtenbox

    De Nationale ombudsman ontvangt steeds meer klachten over overheidsinstanties die digitaal berichten versturen. Een grote groep mensen raakt daardoor in de problemen. Post van de SVB, de RDW, het UWV of de gemeente wordt gemist met nadelige gevolgen, zoals…
    Lees meer
  2. Nieuwsbericht 6 september 2017

    "Hoezo MIJNOverheid?" BZK, maak regierol digitalisering overheidscommunicatie waar!

    Koen (35) heeft zijn MijnOverheid-account al jaren geleden geactiveerd. Handig, zo'n digitale brievenbus. Hij kreeg zijn post ook nog op papier, dus hij keek eigenlijk nooit meer in zijn Berichtenbox.
    Lees meer
  3. Nieuwsbericht 3 september 2018

    Overheid moet nabestaanden snel digitaal beter bedienen

    Liesbeth (68) krijgt steeds maar bericht dat er post van de Belastingdienst voor haar echtgenoot in zijn Berichtenbox zit. Maar hij is vorig jaar overleden. Ze belt verschillende keren met het nabestaandenloket van de Belastingdienst. Maar er komt geen…
    Lees meer
  4. Nieuwsbericht 30 maart 2018

    Ombudsman start onderzoek naar digitale post overledenen

    Nabestaanden geven aan dat overheidsinstanties berichten blijven sturen naar de digitale Berichtenbox van een overledene. De Nationale ombudsman Reinier van Zutphen start een onderzoek hiernaar. Tijdens eerder onderzoek naar de Berichtenbox en MijnOverheid…
    Lees meer
  5. Nieuwsbericht 14 februari 2017

    Onderzoek Nationale ombudsman naar MijnOverheid en digitale overheidspostbus Berichtenbox

    Voor veel mensen is MijnOverheid.nl met de digitale overheidspostbus Berichtenbox een uitkomst, maar niet iedereen kan of wil hier gebruik van maken. Ook mensen die met een computer overweg kunnen, lopen toch tegen problemen aan. Zo lopen mensen het risico…
    Lees meer
  6. Onderzoek 6 september 2017

    2017/098 Onderzoek naar knelpunten voor burgers bij MijnOverheid

    Wat mogen burgers in redelijkheid verwachten van de minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties met betrekking tot de werking van MijnOverheid en daarbinnen specifiek de Berichtenbox?
    Lees meer
    Onderwerpen: 
  7. Column 9 september 2017

    Hoezo MIJNOverheid?!

    Koen* (35) heeft jaren geleden zijn MijnOverheid-account al geactiveerd. Handig, zo'n digitale brievenbus. Hij kreeg zijn post ook nog op papier, dus hij keek eigenlijk nooit meer in zijn Berichtenbox. Opeens ontvangt hij tot zijn schrik een aanmaning voor…
    Lees meer
  8. Nieuwsbericht 7 december 2017

    Ombudsvisie digitale overheid: overheid, communiceer met burgers op het netvlies

    "Ik ben het overzicht kwijt". "Ik begin er niet aan uit angst dat ik het niet snap en eraan vast zit". "Corrigeren werkt alleen maar voor volhouders". "Op de pc gaat alles veel makkelijker fout dan op papier". "Ze willen liever geen contact met je".
    Lees meer
  9. Rapport 25 april 2018

    2018/027 Hoe is het mogelijk?

    Vrouw ontvangt een brief dat haar aanslag waterschapsbelasting 'klaar staat in de Berichtenbox op MijnOverheid'. Zij heeft zich nooit aangemeld voor MijnOverheid en vraagt Logius hoe dit kan en om het MijnOverheid-account terug te draaien. De Nationale ombudsman oordeelt dat Logius in de klachtbehandeling de vrouw serieus heeft genomen door een en ander uit te zoeken, maar de bejegening verdient geen schoonheidsprijs. Eerder onderzoek van de ombudsman (2017/098) brengt de knelpunten van burgers bij MijnOverheid in beeld.
    Lees meer
    Onderwerpen: