Vind hier nieuws, rapporten, columns en meer publicaties

Wilt u rapporten inzien ouder dan 2010, ga dan naar Archief

Verfijn uw resultaten

Soort
Periode
Thema

3 resultaten gevonden

  1. Rapport 24 oktober 2018

    2018/079 Gemeente Houten komt afspraak over voortzetten van mediationtraject niet na

    Een man en omwonenden hebben overlast van het Windpark Houten. Het door de gemeente gestartte mediationtraject wordt gestopt maar partijen gaan wel op zoek naar een oplossing. Ze spreken af om het traject weer te starten als iemand problemen in de samenwerking ervaart. De man beroept zich op deze afspraak, maar de gemeente komt deze niet na. De Nationale ombudsman vindt dat de overheid gemaakte afspraken moet nakomen. Aan de mediationtafel had de gemeente hun belemmeringen voor het verdere traject persoonlijk kunnen toelichten.
    Lees meer
  2. Rapport 16 augustus 2011

    2011/251: BJZ betrekt vader onvoldoende bij beslissingen rondom zijn kinderen na overlijden moeder

    Naar Spanje vertrokken gescheiden vader van drie kinderen klaagt over de opstelling van Bureau Jeugdzorg Groningen na het overlijden van de moeder. De dochters zijn na tussenkomst van BJZ bij een vriendin van de moeder onder gebracht en de zoon in een ander pleeggezin, zonder de vader daar bij te betrekken. De communicatie tussen de vader en BJZ loopt moeizaam en mediation biedt geen oplossing. Dat leidt ertoe dat de zoon twee jaar in pleeggezinnen verblijft en dan bij de vader gaat wonen. De Nationale ombudsman vindt dat BJZ professioneler had moeten reageren op de relatie met de vader en naar manieren had moeten zoeken om die te verbeteren.
    Lees meer
  3. Rapport 26 september 2011

    2011/279: Vrouw klaagt dat verzekeringsarts UWV weigert inhoud rapportage aan te passen

    Vrouw is arbeidsongeschikt wegens een burn-out en het UWV stelt mediationtraject voor om de relatie met de werkgever te herstellen. Hierover ontstaat een conflict met de verzekeringsarts en de vrouw voelt zich door het UWV niet serieus genomen. Het driehoekgesprek met de verzekeringsarts loopt zeer stroef. De Nationale ombudsman vindt dat de arts behoorlijk heeft gehandeld met de standaard 'Communicatie met behandelaars'
    Lees meer