Vind hier nieuws, rapporten, columns en meer publicaties

Wilt u rapporten inzien ouder dan 2010, ga dan naar Archief

Verfijn uw resultaten

Soort
Periode
Thema

267 resultaten gevonden

  1. Rapport 11 december 2014

    2014/194 Ministerie van Economische Zaken beslist ten onrechte dat inhuur medewerker via tussenpersoon moet verlopen

    Een man verhuurt eerst rechtstreeks een medewerker aan het ministerie van Economische Zaken, waarna er een tussenpersoon bij komt. Het betalingsgedrag van deze tussenpersoon laat te wensen over. Daarom vraagt de man het ministerie voor een verlengingsopdracht de medewerker via een andere tussenpersoon in te huren. Het ministerie zegt dat dit niet mogelijk is, waarna de man toch een verlengingsopdracht voor een volgende periode tekent. Na afloop van deze periode gaat de tussenpersoon failliet en krijgt de man de facturen niet betaald. De man wendt zich tot de Nationale ombudsman. Die is het met de klacht van de man eens, want het ministerie blijkt de raamovereenkomst met de tussenpersoon al te hebben opgezegd voordat de man te horen kreeg dat de inhuur van de medewerker via deze tussenpersoon moest gebeuren.
    Lees meer
  2. Rapport 13 november 2017

    2017/124 Erasmus MC legt onterecht toegangsverbod op aan gepensioneerde medewerker

    Een voormalig medewerker van het Erasmus Medisch Centrum mag een aantal lopende projecten afronden na zijn pensionering. Hij krijgt daarom een gastvrijheidsovereenkomst om de verschillende gebouwen te kunnen betreden. De Raad van Bestuur legt hem vervolgens een toegangsverbod op voor de publieke en niet publieke ruimtes omdat hij zich niet aan gemaakte afspraken zou houden. De ombudsman vindt deze maatregel te ingrijpend.
    Lees meer
  3. Vraag 27 november 2014

    Mag ik een geluidsopname maken van een gesprek met een medewerker van de Nationale ombudsman?

    Dat is toegestaan, tenzij het gaat om een bemiddelingsgesprek. We stellen het wel op prijs als u ons laat weten dat u een opname maakt. Bekijk ook onze spelregels voor het maken van geluidsopnamen ( rapport 2014/166 ).
    Lees meer
  4. Vraagstuk 31 januari 2019

    Ik krijg niemand van de IND telefonisch te spreken

    Wilt u een medewerker van de IND spreken, maar krijgt u niemand aan de telefoon? Dat is vervelend. Voor algemene vragen kunt u ook op de website van de IND kijken. Onder het kopje ‘veelgestelde vragen’ staat misschien het antwoord dat u zoekt.

    Lees meer
  5. Vraagstuk 30 januari 2019

    Ik ben niet tevreden over het wonen in mijn azc

    Bent u niet tevreden over de woonomstandigheden in uw azc? Is er bijvoorbeeld veel lawaai of voelt u zich niet veilig? Dat is erg vervelend.

    Lees meer
  6. Vraagstuk 17 januari 2019

    Hoeveel eigen bijdrage heb ik al betaald?

    Krijgt u zorg of ondersteuning op basis van de Wet langdurige zorg of de Wet maatschappelijke ondersteuning? Dan betaalt u daar vaak een eigen bijdrage voor. Het CAK berekent hoeveel die eigen bijdrage is, en stuurt u een rekening.

    Lees meer
  7. Vraagstuk 17 december 2018

    Het lukt me niet om aangifte te doen

    Wilt u aangifte doen voor de inkomstenbelasting, maar is het ingewikkeld? Dat is vervelend. U kunt hulp vragen bij het doen van belastingaangifte. Zo kunt u langs gaan bij een kantoor van de Belastingdienst, waarbij een medewerker u helpt.

    Lees meer
  8. Nieuwsbericht 24 oktober 2018

    Update 24 oktober 2018: Nationale ombudsman dringt aan op verbetering bereikbaarheid DUO

    Verbetering van de telefonische bereikbaarheid van DUO is nú nodig, en niet pas in het voorjaar van 2019. Dat schrijft Nationale ombudsman Reinier van Zutphen in een brief met nadere vragen over de bereikbaarheid van DUO aan minister Van Engelshoven van…
    Lees meer
  9. Video 22 augustus 2018

    Klacht van de Dag

    In onze nieuwe rubriek 'Klacht van de Dag' vertelt een medewerker over een klacht die hij of zij heeft behandeld. We beginnen met Lara. Zij vertelt over een mevrouw die bij ons kwam met een klacht over de Koninklijke Marechaussee. Hoe hebben we haar kunnen…
    Lees meer
  10. Nieuwsbericht 26 juli 2018

    Nationale ombudsman uit zorg over verminderde bereikbaarheid BelastingTelefoon

    De Nationale ombudsman, Reinier van Zutphen, heeft zijn zorg geuit over de verminderde bereikbaarheid van de BelastingTelefoon in een brief aan de staatssecretaris van Financiën, Menno Snel. Niet of slecht bereikbaar De ombudsman krijgt veel signalen van…
    Lees meer