Vind hier nieuws, rapporten, columns en meer publicaties

Wilt u rapporten inzien ouder dan 2010, ga dan naar Archief

Verfijn uw resultaten

Soort
Periode
Thema

67 resultaten gevonden

  1. Nieuwsbericht 7 december 2017

    Ombudsvisie digitale overheid: overheid, communiceer met burgers op het netvlies

    "Ik ben het overzicht kwijt". "Ik begin er niet aan uit angst dat ik het niet snap en eraan vast zit". "Corrigeren werkt alleen maar voor volhouders". "Op de pc gaat alles veel makkelijker fout dan op papier". "Ze willen liever geen contact met je".
    Lees meer
  2. Tekstpagina 24 oktober 2018

    De digitale overheid: was vroeger alles beter?

    De wereld digitaliseert en de overheid gaat daarin mee. Zo regel je veel overheidszaken nu online. Dat heeft voor- en nadelen. Voor velen is het fijn om op welk moment dan ook zaken te kunnen doen met de overheid. Voor anderen is het best wennen om online…
    Lees meer
  3. Nieuwsbericht 3 september 2018

    Overheid moet nabestaanden snel digitaal beter bedienen

    Liesbeth (68) krijgt steeds maar bericht dat er post van de Belastingdienst voor haar echtgenoot in zijn Berichtenbox zit. Maar hij is vorig jaar overleden. Ze belt verschillende keren met het nabestaandenloket van de Belastingdienst. Maar er komt geen…
    Lees meer
  4. Nieuwsbericht 30 maart 2018

    Ombudsman start onderzoek naar digitale post overledenen

    Nabestaanden geven aan dat overheidsinstanties berichten blijven sturen naar de digitale Berichtenbox van een overledene. De Nationale ombudsman Reinier van Zutphen start een onderzoek hiernaar. Tijdens eerder onderzoek naar de Berichtenbox en MijnOverheid…
    Lees meer
  5. Nieuwsbericht 4 september 2018

    Nationale ombudsman lanceert handig digitaal hulpje Steffie: www.watdoetdeombudsman.nl

    In de Week van de Alfabetisering 2018 (3 t/m 9 september) lanceert de Nationale ombudsman Steffie , een handig hulpje voor mensen die minder goed de weg in de digitale wereld kunnen vinden. In een video legt de animatie Steffie in begrijpelijke taal uit…
    Lees meer
  6. Nieuwsbericht 14 februari 2017

    Onderzoek Nationale ombudsman naar MijnOverheid en digitale overheidspostbus Berichtenbox

    Voor veel mensen is MijnOverheid.nl met de digitale overheidspostbus Berichtenbox een uitkomst, maar niet iedereen kan of wil hier gebruik van maken. Ook mensen die met een computer overweg kunnen, lopen toch tegen problemen aan. Zo lopen mensen het risico…
    Lees meer
  7. Tekstpagina 31 augustus 2018

    Tip - Hoe stopt u digitale berichten van de overheid aan een overledene?

    Liesbeth (68) krijgt steeds maar bericht dat er post van de Belastingdienst voor haar echtgenoot in zijn Berichtenbox zit. Maar hij is vorig jaar overleden. Ze belt verschillende keren met het nabestaandenloket van de Belastingdienst. Maar er komt geen…
    Lees meer
  8. Nieuwsbericht 11 april 2018

    Overheid, denk in mogelijkheden! Ombudsman: praktijk voor burgerinitiatief weerbarstig

    Bianca woont haar hele leven al in een volkswijk. Als gevolg van de crisis ziet ze in 2014 de werkloosheid in haar wijk toenemen. Door financiële problemen kunnen mensen hun huisdieren niet goed voeden en verzorgen. Zo ontstaat het idee van de…
    Lees meer
  9. Nieuwsbericht 20 juli 2018

    Nationale ombudsman start onderzoek en meldpunt informatieverstrekking vergunningen

    Voor veel mensen is het een verrassing als er opeens een zendmast in de buurt verschijnt of als de buren een dakopbouw plaatsen. De Nationale ombudsman ontvangt regelmatig signalen van burgers die vinden dat zij niet voldoende worden geïnformeerd over het…
    Lees meer
  10. Nieuwsbericht 6 september 2017

    (Update 28 november 2018) "Hoezo MIJNOverheid?" BZK, maak regierol digitalisering overheidscommunicatie waar!

    Koen (35) heeft zijn MijnOverheid-account al jaren geleden geactiveerd. Handig, zo'n digitale brievenbus. Hij kreeg zijn post ook nog op papier, dus hij keek eigenlijk nooit meer in zijn Berichtenbox.
    Lees meer