Vind hier nieuws, rapporten, columns en meer publicaties

Wilt u rapporten inzien ouder dan 2010, ga dan naar Archief

Verfijn uw resultaten

Soort
Periode
Thema

143 resultaten gevonden

  1. Nieuwsbericht 16 juni 2015

    Een 7,6 voor onze telefonische dienstverlening

    Vandaag bestaat ons Ombudsplein 1 jaar! Op dit plein hebben onze medewerkers het afgelopen jaar ruim 30.000 telefonische vragen beantwoord en klachten behandeld of opgelost. En naar tevredenheid: in een recent onderzoek geeft u een 7,6 voor de…
    Lees meer
  2. Nieuwsbericht 8 april 2015

    Onderzoek naar tevredenheid dienstverlening

    Vanaf woensdag 8 april gaat een onderzoek naar de tevredenheid over de dienstverlening van de Nationale Ombudsman van start. Het onderzoek duurt waarschijnlijk tot en met vrijdag 1 mei. Burgers die in het eerste kwartaal van 2015 contact hebben gehad met…
    Lees meer
  3. Nieuwsbericht 7 december 2017

    Ombudsvisie digitale overheid: overheid, communiceer met burgers op het netvlies

    "Ik ben het overzicht kwijt". "Ik begin er niet aan uit angst dat ik het niet snap en eraan vast zit". "Corrigeren werkt alleen maar voor volhouders". "Op de pc gaat alles veel makkelijker fout dan op papier". "Ze willen liever geen contact met je".
    Lees meer
  4. Nieuwsbericht 30 augustus 2009

    Onderzoek naar telefonische dienstverlening door de overheid

    De Nationale ombudsman doet op dit moment onderzoek naar telefonische dienstverlening door de overheid. Het doel van het onderzoek is om de overheid een handvat te bieden om deze dienstverlening behoorlijk te laten verlopen. De resultaten van het onderzoek…
    Lees meer
  5. Nieuwsbericht 24 april 2018

    Ombudsman start onderzoek privacy in ketenoverleggen

    De Nationale ombudsman start een onderzoek rond privacy. Zijn focus ligt op de zogeheten ketenoverleggen tussen verschillende overheidsinstanties waarin gegevens van burgers worden gedeeld. Het gaat bijvoorbeeld om gemeenten die burgers helpen bij een…
    Lees meer
  6. Nieuwsbericht 30 maart 2018

    Ombudsman start onderzoek naar digitale post overledenen

    Nabestaanden geven aan dat overheidsinstanties berichten blijven sturen naar de digitale Berichtenbox van een overledene. De Nationale ombudsman Reinier van Zutphen start een onderzoek hiernaar. Hij roept nabestaanden op zich bij hem te melden als zij hier…
    Lees meer
  7. Nieuwsbericht 28 maart 2018

    Instanties laten burgers, kinderen en veteranen te lang in onzekerheid

    Eerste gezamenlijke jaarverslag Nationale ombudsman, Kinderombudsman en Veteranenombudsman onderstreept belang verbinding. De Nationale ombudsman en Veteranenombudsman Reinier van Zutphen en Kinderombudsvrouw Margrite Kalverboer vinden dat instanties…
    Lees meer
  8. Nieuwsbericht 26 maart 2018

    De Nationale ombudsman komt naar Overijssel

    Van woensdag 11 tot en met vrijdag 13 april brengen de Nationale ombudsman en zijn team een bezoek aan de provincie Overijssel. Wij gaan graag met u in gesprek. Hoe ervaart u de dienstverlening van de overheid? Bijvoorbeeld van uw gemeente, de…
    Lees meer
    Onderwerpen: 
  9. Dossier 4 januari 2018

    Digitalisering

    De maatschappij digitaliseert. De overheid gaat daarin mee. Voor veel burgers en overheidsinstanties is digitalisering een positieve ontwikkeling. Zo is contact makkelijk en snel gelegd. Informatie snel uitgewisseld. Maar er zit ook een andere kant aan…
    Lees meer
  10. Nieuwsbericht 14 oktober 2011

    Nationale ombudsman adviseert CBR over dienstverlening

    Het meldpunt van de Nationale ombudsman, waar mensen in mei hun ervaringen met de dienstverlening van het CBR konden melden heeft in totaal 238 reacties opgeleverd. Mede op basis van deze reacties heeft de ombudsman op 15 september 2011 een brief gestuurd…
    Lees meer