Vind hier nieuws, rapporten, columns en meer publicaties

Wilt u rapporten inzien ouder dan 2010, ga dan naar Archief

Verfijn uw resultaten

Soort
Periode
Thema

148 resultaten gevonden

  1. Nieuwsbericht 16 juni 2015

    Een 7,6 voor onze telefonische dienstverlening

    Vandaag bestaat ons Ombudsplein 1 jaar! Op dit plein hebben onze medewerkers het afgelopen jaar ruim 30.000 telefonische vragen beantwoord en klachten behandeld of opgelost. En naar tevredenheid: in een recent onderzoek geeft u een 7,6 voor de…
    Lees meer
  2. Nieuwsbericht 8 april 2015

    Onderzoek naar tevredenheid dienstverlening

    Vanaf woensdag 8 april gaat een onderzoek naar de tevredenheid over de dienstverlening van de Nationale Ombudsman van start. Het onderzoek duurt waarschijnlijk tot en met vrijdag 1 mei. Burgers die in het eerste kwartaal van 2015 contact hebben gehad met…
    Lees meer
  3. Nieuwsbericht 24 oktober 2018

    Update 24 oktober 2018: Nationale ombudsman dringt aan op verbetering bereikbaarheid DUO

    Verbetering van de telefonische bereikbaarheid van DUO is nú nodig, en niet pas in het voorjaar van 2019. Dat schrijft Nationale ombudsman Reinier van Zutphen in een brief met nadere vragen over de bereikbaarheid van DUO aan minister Van Engelshoven van…
    Lees meer
  4. Nieuwsbericht 14 december 2018

    CBR werkt aan verbetering van processen en bereikbaarheid bij gezondheidsverklaringen

    Voor het aanvragen of verlengen van een rijbewijs moet je in bepaalde gevallen een gezondheidsverklaring invullen. Die verklaring beoordeelt het CBR en bestaat uit een aantal vragen. Als je op alle vragen ‘nee’ kunt invullen, is zo’n aanvraag snel verwerkt…
    Lees meer
  5. Nieuwsbericht 13 december 2018

    Van wie is die privacy eigenlijk?

    Overheidsinstanties voeren steeds vaker ketenoverleg om problemen van de burger op te lossen. Zo ontlasten en helpen ze de burger. De Nationale ombudsman vindt dat een goede ontwikkeling en heeft er onderzoek naar gedaan. De invoering van de…
    Lees meer
  6. Nieuwsbericht 7 december 2017

    Ombudsvisie digitale overheid: overheid, communiceer met burgers op het netvlies

    "Ik ben het overzicht kwijt". "Ik begin er niet aan uit angst dat ik het niet snap en eraan vast zit". "Corrigeren werkt alleen maar voor volhouders". "Op de pc gaat alles veel makkelijker fout dan op papier". "Ze willen liever geen contact met je".
    Lees meer
  7. Nieuwsbericht 10 oktober 2018

    Ombudsman: Overheid geeft inburgeraars een valse start

    'De overheid maakt het inburgeraars moeilijk om mee te doen in de samenleving.' Dit stelt Nationale ombudsman Reinier van Zutphen in zijn onderzoeksrapport 'Een valse start' over inburgering. Aan nieuwkomers worden allerlei ingewikkelde eisen gesteld en…
    Lees meer
  8. Nieuwsbericht 30 augustus 2009

    Onderzoek naar telefonische dienstverlening door de overheid

    De Nationale ombudsman doet op dit moment onderzoek naar telefonische dienstverlening door de overheid. Het doel van het onderzoek is om de overheid een handvat te bieden om deze dienstverlening behoorlijk te laten verlopen. De resultaten van het onderzoek…
    Lees meer
  9. Nieuwsbericht 13 september 2018

    Schuldhulpverlening van gemeenten nog niet op orde

    Nog steeds vallen te veel mensen tussentijds uit bij de gemeentelijke schuldhulpverlening. Ook krijgen zelfstandigen geen of onvoldoende hulp als zij schulden hebben. Gemeenten motiveren toewijzende en afwijzende beslissingen onvoldoende en te weinig op…
    Lees meer
  10. Nieuwsbericht 27 augustus 2018

    OLB zet stappen in verbetering taxivergunningverlening

    Het Openbaar Lichaam Bonaire (OLB) gaat haar voortvarendheid, dienstverlening en informatieverstrekking verbeteren bij het verlenen van taxivergunningen. Nationale ombudsman Reinier van Zutphen wees het OLB erop dat het hele verleenproces oncontroleerbaar…
    Lees meer