Vind hier nieuws, rapporten, columns en meer publicaties

Wilt u rapporten inzien ouder dan 2010, ga dan naar Archief

Verfijn uw resultaten

Soort
Periode
Thema

40 resultaten gevonden

  1. Nieuwsbericht 24 oktober 2018

    Update 24 oktober 2018: Nationale ombudsman dringt aan op verbetering bereikbaarheid DUO

    Verbetering van de telefonische bereikbaarheid van DUO is nú nodig, en niet pas in het voorjaar van 2019. Dat schrijft Nationale ombudsman Reinier van Zutphen in een brief met nadere vragen over de bereikbaarheid van DUO aan minister Van Engelshoven van…
    Lees meer
  2. Nieuwsbericht 26 juli 2018

    Nationale ombudsman uit zorg over verminderde bereikbaarheid BelastingTelefoon

    De Nationale ombudsman, Reinier van Zutphen, heeft zijn zorg geuit over de verminderde bereikbaarheid van de BelastingTelefoon in een brief aan de staatssecretaris van Financiën, Menno Snel. Niet of slecht bereikbaar De ombudsman krijgt veel signalen van…
    Lees meer
  3. Nieuwsbericht 14 december 2018

    CBR werkt aan verbetering van processen en bereikbaarheid bij gezondheidsverklaringen

    Voor het aanvragen of verlengen van een rijbewijs moet je in bepaalde gevallen een gezondheidsverklaring invullen. Die verklaring beoordeelt het CBR en bestaat uit een aantal vragen. Als je op alle vragen ‘nee’ kunt invullen, is zo’n aanvraag snel verwerkt…
    Lees meer
  4. Nieuwsbericht 14 februari 2019

    Oproep aan minister om in te grijpen bij dienstverlening CBR

    "Ik zie een verergering van de soort problematiek en een forse stijging van het aantal klachten over de dienstverlening van het CBR. Dit kan zo niet langer, een ingreep is nodig". Dit zegt Nationale ombudsman, Reinier van Zutphen, vandaag in een brief aan…
    Lees meer
  5. Nieuwsbericht 11 mei 2016

    Schuldhulpverlening moet beter aansluiten op hulpvraag burger

    De overheid gaat onterecht teveel uit van de zelfredzaamheid van burgers bij de gemeentelijke schuldhulpverlening. Minder zelfredzamen lopen tegen drempels op voor- en tijdens het schuldhulpverleningstraject en vallen buiten de boot. Dit concludeert de…
    Lees meer
  6. Nieuwsbericht 27 mei 2015

    Ombudsman verlegt focus van zijn onderzoek naar pgb-trekkingsrechten

    De Nationale ombudsman, Reinier van Zutphen, verlegt de focus van zijn onderzoek naar de pgb-trekkingsrechten naar de toekomst. Inmiddels staat niet meer ter discussie of de invoering van het trekkingsrecht met problemen gepaard is gegaan. 'Iedereen is…
    Lees meer
  7. Nieuwsbericht 4 februari 2015

    Interventies bij SVB over PGB leiden niet tot verbeteringen

    De Sociale Verzekeringsbank (SVB) blijkt eind januari en begin februari 2015 niet in staat om de uitbetaling van het Persoonlijk Gebonden Budget (PGB) behoorlijk uit te voeren, waardoor een groot aantal budgethouders en daarmee zorgverleners in de…
    Lees meer
  8. Rapport 9 oktober 2017

    2017/108 Belastingkantoor Locosensus-Tricijn moet beslissing telefoonkosten beter motiveren

    Man belt het Gemeenschappelijk Belastingkantoor Locosensus-Tricijn (GBLT) in Zwolle en krijgt maar geen contact, hij moet eindeloos wachten. Het GBLT weigert telefoonkosten van €10 te vergoeden, maar heeft het weigeren van de vergoeding onvoldoende gemotiveerd. De Nationale ombudsman vindt dat het GBLT zich coulant opstelt door het aanbieden van excuses.
    Lees meer
  9. Nieuwsbericht 17 december 2014

    Wijzigingen persoonsgebonden budget per 1 januari 2015

    Vanaf 1 januari 2015 gaat er iets veranderen voor mensen met een persoonsgebonden budget (pgb). Tot die datum ontvangen mensen zelf het budget, maar vanaf januari gaat de SVB het budget beheren en de zorgverleners uitbetalen.
    Lees meer
  10. Nieuwsbericht 16 mei 2010

    Ombudsman uit zorgen over aanhoudende problemen bij CVZ

    De Nationale ombudsman, Alex Brenninkmeijer, heeft in een brief aan de Raad van Bestuur van het CVZ zijn zorgen geuit over de aanhoudende problemen bij de organisatie. Sinds eind 2007 ontvangt de ombudsman regelmatig klachten die samenhangen met de grote…
    Lees meer