Vind hier nieuws, rapporten, columns en meer publicaties

Wilt u rapporten inzien ouder dan 2010, ga dan naar Archief

Verfijn uw resultaten

Soort
Periode
Thema

16 resultaten gevonden

  1. Nieuwsbericht 24 oktober 2018

    Update 24 oktober 2018: Nationale ombudsman dringt aan op verbetering bereikbaarheid DUO

    Verbetering van de telefonische bereikbaarheid van DUO is nú nodig, en niet pas in het voorjaar van 2019. Dat schrijft Nationale ombudsman Reinier van Zutphen in een brief met nadere vragen over de bereikbaarheid van DUO aan minister Van Engelshoven van…
    Lees meer
  2. Nieuwsbericht 16 juni 2015

    Een 7,6 voor onze telefonische dienstverlening

    Vandaag bestaat ons Ombudsplein 1 jaar! Op dit plein hebben onze medewerkers het afgelopen jaar ruim 30.000 telefonische vragen beantwoord en klachten behandeld of opgelost. En naar tevredenheid: in een recent onderzoek geeft u een 7,6 voor de…
    Lees meer
  3. Nieuwsbericht 23 februari 2017

    Minder burgers ten onrechte gegijzeld na verbetermaatregelen

    Mensen met openstaande boetes die geen geld hebben om te betalen, worden nauwelijks meer gegijzeld als dwangmiddel. Terwijl in 2014 nog 200.000 vorderingen tot gijzeling werden gedaan, is dat aantal in 2016 (van juli 2015-december 2016) teruggelopen tot…
    Lees meer
  4. Nieuwsbericht 30 augustus 2009

    Onderzoek naar telefonische dienstverlening door de overheid

    De Nationale ombudsman doet op dit moment onderzoek naar telefonische dienstverlening door de overheid. Het doel van het onderzoek is om de overheid een handvat te bieden om deze dienstverlening behoorlijk te laten verlopen. De resultaten van het onderzoek…
    Lees meer
  5. Column 6 november 2010

    Verschillen in e-mailverkeer

    Dagelijks zet ik mij in voor een goede relatie tussen burger en overheid. Daaronder valt ook een goede dienstverlening van de overheid aan de burger. Zoals schriftelijke dienstverlening met heldere brieven en telefonische dienstverlening met een goede…
    Lees meer
  6. Nieuwsbericht 16 mei 2010

    Ombudsman uit zorgen over aanhoudende problemen bij CVZ

    De Nationale ombudsman, Alex Brenninkmeijer, heeft in een brief aan de Raad van Bestuur van het CVZ zijn zorgen geuit over de aanhoudende problemen bij de organisatie. Sinds eind 2007 ontvangt de ombudsman regelmatig klachten die samenhangen met de grote…
    Lees meer
  7. Nieuwsbericht 15 januari 2010

    Overheid moet telefonisch goed bereikbaar zijn

    Voor mensen is de telefoon een belangrijk communicatiemiddel. Wil de burger gehoor vinden bij de overheid dan moet dat dus ook per telefoon kunnen. Telefonische bereikbaarheid en de inhoud van het telefonische contact zijn erg belangrijk. Daarom heeft de…
    Lees meer
  8. Nieuwsbericht 14 oktober 2010

    Ombudsman onderzoekt e-mailverkeer tussen burger en overheid

    De Nationale ombudsman, Alex Brenninkmeijer, start een onderzoek naar de manier waarop burger en overheid digitaal met elkaar communiceren. E-mailverkeer maakt onderdeel uit van de dienstverlening van de overheid. Overheidsinstanties gaan nu verschillend…
    Lees meer
  9. Nieuwsbericht 16 november 2009

    Klachten over DSB, De Nederlandse Bank en het Ministerie van Financiën

    De Nationale ombudsman krijgt op dit moment veel vragen en klachten over de DSB. Ook zijn er klachten over De Nederlandse Bank (DNB) die verantwoordelijk is voor het financieel toezicht op DSB en de andere banken. En het Ministerie van Financiën dat…
    Lees meer
  10. Tekstpagina 24 februari 2015

    Medewerkers aan het woord

    De Nationale ombudsman beschikt over ongeveer 160 enthousiaste en bevlogen medewerkers die hem helpen in zijn werk. Deze medewerkers zetten zich in om problemen tussen burgers en overheid op te lossen en te voorkomen. Marion, strategisch adviseur en…
    Lees meer