Vind hier nieuws, rapporten, columns en meer publicaties

Wilt u rapporten inzien ouder dan 2010, ga dan naar Archief

Verfijn uw resultaten

Soort
Periode
Thema

6 resultaten gevonden

  1. Rapport 25 april 2018

    2018/027 Hoe is het mogelijk?

    Vrouw ontvangt een brief dat haar aanslag waterschapsbelasting 'klaar staat in de Berichtenbox op MijnOverheid'. Zij heeft zich nooit aangemeld voor MijnOverheid en vraagt Logius hoe dit kan en om het MijnOverheid-account terug te draaien. De Nationale ombudsman oordeelt dat Logius in de klachtbehandeling de vrouw serieus heeft genomen door een en ander uit te zoeken, maar de bejegening verdient geen schoonheidsprijs. Eerder onderzoek van de ombudsman (2017/098) brengt de knelpunten van burgers bij MijnOverheid in beeld.
    Lees meer
    Onderwerpen: 
  2. Nieuwsbericht 30 maart 2018

    Ombudsman start onderzoek naar digitale post overledenen

    Nabestaanden geven aan dat overheidsinstanties berichten blijven sturen naar de digitale Berichtenbox van een overledene. De Nationale ombudsman Reinier van Zutphen start een onderzoek hiernaar. Hij roept nabestaanden op zich bij hem te melden als zij hier…
    Lees meer
  3. Nieuwsbericht 6 september 2017

    "Hoezo MijnOverheid?" – Tips voor problemen met MijnOverheid en de Berichtenbox

    De Nationale ombudsman ontvangt steeds meer klachten over overheidsinstanties die digitaal berichten versturen. Een grote groep mensen raakt daardoor in de problemen. Post van de SVB, de RDW, het UWV of de gemeente wordt gemist met nadelige gevolgen, zoals…
    Lees meer
  4. Nieuwsbericht 30 juli 2014

    Ook DigiD voor mensen in het buitenland

    Mensen die voor 1994 naar het buitenland zijn vertrokken kunnen nu ook een DigiD aanvragen. Voor deze groep is een oplossing gevonden. Maar er zijn nog altijd grenzen aan het verkrijgen van DigiD. Hierdoor krijgen niet alle mensen volledige digitale…
    Lees meer
  5. Jaarverslag 24 februari 2015

    Een vertrouwde overheid

    De Nationale ombudsman brengt ieder jaar verslag uit van zijn werkzaamheden aan de Tweede Kamer. Dit verslag wordt gepubliceerd als 'Kamerstuk'. Daarin leest u over de visie van de ombudsman op het onderwerp 'vertrouwen', als cruciaal element van de…
    Lees meer
  6. Nieuwsbericht 8 augustus 2011

    Nationale ombudsman: veiligheid van DigiD is ketenprobleem

    In het AD van maandag 8 augustus 2011 is de Nationale ombudsman, Alex Brenninkmeijer kritisch over de veiligheid van DigiD. Al in 2008 bracht hij een rapport uit over misbruik van DigiD en besteedde hij in zijn jaarverslag bijzondere aandacht aan DigiD.…
    Lees meer