2010/044

Rapport

Verzoeker klaagde over de uitvoering door de Belastingdienst van een aanbeveling van de Nationale ombudsman. Deze aanbeveling hield in dat de Belastingdienst met verzoeker om de tafel ging zitten om te bespreken hoe het gebrek aan behoorlijke behandeling kon worden hersteld. Verzoeker stelde dat de Belastingdienst hem financieel moest compenseren. De Belastingdienst wilde hierover niet praten , waarna het gesprek niet doorging.

De Nationale ombudsman overwoog dat de Belastingdienst verzoeker tegemoet had moeten treden vanuit het besef dat de Belastingdienst in het verleden onjuist jegens verzoeker had gehandeld en dientengevolge bij hem in het krijt stond. Dit bracht met zich mee dat de Belastingdienst vooraf geen gespreksonderwerpen had mogen uitsluiten, zeker niet nu het gevolg daarvan was dat het gesprek niet doorging.

De Nationale ombudsman oordeelde dat de Belastingdienst het professionaliteitsvereiste had geschonden en dat de klacht gerond was.

Instantie: Belastingdienst/Noord

Klacht:

Wijze waarop invulling is gegeven aan aanbeveling in rapport 2008/280 om met verzoeker om tafel te gaan zitten om te bespreken op welke wijze het gebrek aan behoorlijke behandeling in het verleden kon worden hersteld; wijze van verstrekken van stukken en informatie over de toegekende verminderingen en kostenvergoedingen over de jaren 1992 tot en met 2000.

Oordeel:

Niet gegrond

Instantie: Belastingdienst/Noord

Klacht:

Pas op 12 december 2008 het ten laste gelegde conservatoir beslag opgeheven.

Oordeel:

Niet gegrond