Ondernemers

De Nationale ombudsman behandelt klachten over de overheid. Steeds vaker weten ook ondernemers de weg naar de Nationale ombudsman te vinden.

Bent u ontevreden over iets wat een overheidsinstantie heeft gedaan of nagelaten? Dan kunt u een klacht indienen bij de overheidsinstantie zelf. Dat kan bijvoorbeeld als een overheidsinstantie:

  • niet of onvoldoende reageert op (herhaalde) verzoeken om overleg/informatie/reactie;
  • niet op tijd een beslissing neemt;
  • onduidelijke of onvolledige informatie verstrekt;
  • u steeds weer om informatie vraagt die u al hebt gegeven.

Bent u niet tevreden over de manier waarop de overheidsinstantie uw klacht oplost? Dan kunt u ook als ondernemer kosteloos een klacht indienen bij de Nationale ombudsman.

Gaat uw klacht de hele branche aan? Dan is het verstandig om hierover ook uw brancheorganisatie in te lichten.

Rapporten

Meer rapporten

Nieuwsberichten

Meer nieuwsberichten

Columns

Column 25 januari 2014

Oplossing voor ZZP'ers in thuiszorg

Liesbeth Bruilink* werkt als zorgverlener in de thuiszorg. Ze werkt als zelfstandige voor particuliere klanten. Liesbeth heeft van de Belastingdienst een verklaring arbeidsrelatie-winst uit onderneming (VAR-wuo) gekregen. De VAR-wuo is belangrijk voor Lies…
Lees meer

Meer columns

Column 19 oktober 2013

Hoofddorp denkt mee

Irma* woont in Hoofddorp en is freelance journalist. Ze schrijft op haar laptop aan de keukentafel voor glossy vrouwenbladen en heeft geregeld schrijfopdrachten…
Lees meer

Veelgestelde vragen

Meer veelgestelde vragen

Informatie speciaal voor