Man kreeg behoorlijk informatieverzoek van BSOB, maar werd onterecht gebeld

Brief

Een man maakte bezwaar tegen een WOZ-beschikking van de Belastingsamenwerking Oost-Brabant (BSOB). Hij was ontevreden over hoe de BSOB hierna met hem communiceerde. Hij klaagde hierover eerst bij de BSOB, en daarna bij de Nationale ombudsman. 

De man klaagde over een informatieverzoek dat hij na zijn bezwaar kreeg van de BSOB. In het informatieverzoek vroeg de BSOB de man onder andere om foto's op te sturen. De man had in zijn bezwaar juist aangegeven dat hij geen foto's wilde sturen. Hij vond het informatieverzoek daarom niet goed. De ombudsman vindt deze klacht niet gegrond. Hij is het wel met de man eens dat het informatieverzoek niet helemaal aansloot bij de inhoud van zijn bezwaar. Maar de BSOB heeft uitgelegd dat ze vanwege de hoge aantallen bezwaarschriften gedeeltelijk met automatische berichten werkt. Dat begrijpt de ombudsman ook. Hij vindt het vooral belangrijk dat de BSOB wel een alternatief bood voor het opsturen van foto's. 

Ook klaagde de man over dat de BSOB hem belde nadat hij een klacht had ingediend. Want hij had aangegeven dat hij geen telefonisch contact wilde. Dit klachtpunt vindt de ombudsman gegrond. De BSOB heeft zelf ook aangegeven dat dit anders had gemoeten. 

Verder heeft meneer geklaagd over het gesprek dat hij had met de klachtencoördinator van de BSOB. De ombudsman geeft geen oordeel over dit klachtpunt. Want hij kan niet vaststellen hoe het gesprek was verlopen.