Zijn er na onze beslissing nieuwe feiten of omstandigheden bekend geworden die tot een andere beslissing van de Nationale ombudsman zouden kunnen leiden? Het moet gaan om feiten of omstandigheden die nog niet bekend waren of bekend hadden kunnen zijn vóór het oordeel van de Nationale ombudsman over de klacht.
Of vindt u dat de Nationale ombudsman een fout heeft gemaakt bij de behandeling van uw klacht over de overheid? We hebben bijvoorbeeld de wet niet goed toegepast, zijn iets vergeten, hebben iets niet goed opgeschreven of een rekenfout gemaakt.
Dan kunt u vragen om herziening. Wacht hier niet te lang mee. Dien uw verzoek om herziening in ieder geval binnen een jaar na onze beslissing in. Of binnen een jaar nadat u bekend bent geworden met de nieuwe feiten of omstandigheden.
Wij bevestigen de ontvangst van uw verzoek binnen één week. We behandelen uw verzoek binnen zes weken. Als meer tijd nodig is, nemen we daarover contact met u op.
Hoe doe ik een verzoek om herziening?
Stuur ons een e-mail of een brief, en laat ons weten:
- Wat de nieuwe feiten of omstandigheden zijn die vóór onze beslissing nog niet bekend waren of bekend hadden kunnen zijn. Of welke fout wij hebben gemaakt.
- Waarom deze nieuwe feiten of omstandigheden tot een andere beslissing zouden moeten leiden.
- Over welk dossiernummer het gaat;
- Hoe wij u kunnen bereiken.
Uw e-mail stuurt u naar: post@nationaleombudsman.nl. Vermeld 'verzoek om herziening' als onderwerp.
Uw brief stuurt u naar:
Nationale ombudsman
Postbus 93122
2509 AC Den Haag
Hebt u vragen over het indienen van een verzoek om herziening? Bel dan met één van onze medewerkers via 0800 – 33 55 555.