Klacht over de Nationale ombudsman

De medewerkers van de Nationale ombudsman zetten zich in om uw klacht zo goed mogelijk te behandelen. Bent u toch niet tevreden met onze dienstverlening? Of voelt u zich niet goed behandeld door een medewerker? Laat het ons weten. Wacht hier niet te lang mee. Dan kunnen we nog goed nagaan wat er is gebeurd. Dien uw klacht in ieder geval binnen een jaar in. 

Wij bevestigen de ontvangst van uw klacht binnen één week. We behandelen uw klacht binnen zes weken. Als meer tijd nodig is, nemen we daarover contact met u op.

Hoe u een klacht indient

Stuur ons een e-mail of een brief, en laat ons weten:

  • Over wie of wat u klaagt en waarom;
  • Of u al een dossiernummer bij ons heeft;
  • Hoe wij u kunnen bereiken.

Uw e-mail stuurt u naar: klachtover@nationaleombudsman.nl. Vermeld 'klachtencoördinator' als onderwerp. 

Uw brief stuurt u naar:

Nationale ombudsman
t.a.v. klachtencoördinator
Postbus 93122 
2509 AC Den Haag

Natuurlijk kunt u ons ook bellen: (070) 356 35 63 en vraag naar de klachtencoördinator.

Klachtenregeling Nationale ombudsman

In onze klachtenregeling leest u waar u een klacht over kunt indienen. Hierin leest u ook hoe wij uw klacht behandelen en binnen welke termijn. 

Let op

Hebt u een klacht over de overheid bij ons ingediend en bent u niet tevreden met onze beslissing? Of met de manier waarop onze beslissing tot stand is gekomen? Dan kunt u vragen om herziening. De klachtregeling is daar niet voor bedoeld.