Nationale ombudsman bezoekt Caribisch Nederland

Nationale ombudsman Reinier van Zutphen

De Nationale ombudsman Reinier van Zutphen bezoekt van maandag 11 april tot en met vrijdag 15 april met zes medewerkers Caribisch Nederland. Hij komt kennis maken met burgers en bestuurders. Inwoners van Bonaire, Statia en Saba zijn tijdens spreekuren van harte welkom voor informatie over de Nationale ombudsman, om een vraag te stellen of een klacht over de overheid voor te leggen. Woensdag 13 april organiseert de Nationale ombudsman een 'Meet & Greet' op Bonaire.

De Nationale ombudsman helpt burgers hun probleem met de overheid op te lossen of onderzoekt of de overheid zich behoorlijk gedraagt. Op elk van deze eilanden zijn die week twee medewerkers voor spreekuren met bewoners en ondernemers en voor contacten met ambtenaren en intermediairs. Zij behandelen klachten over bijvoorbeeld de lokale overheid, de Belastingdienst, de politie, het Zorgverzekeringskantoor en de Rijksdienst Caribisch Nederland.

Spreekuren

Statia

  • maandag 11 april van 14u tot 16 u in de Public Library

Saba

  • woensdag 13 april van 14-16 u: Windwardside RS Accounting (near RBC Bank)

Bonaire

  • Dinsdag 12 april 09:30 – 12:00 Antriol, Plasa Francisco Chiku Goeloe
  • Dinsdagavond 12 april van 18:00 – 20:00 Playa: Kaya Industria 15a (tegenover benzinestation Bonaco)
  • Woensdag 13 april 09:30 – 12:00 locatie Rincon (centro di bario)
  • Woensdag 13 april 17.00-19.00 Meet en greet Antriol, Plasa Fransisco Chiku Goeloe
  • Donderdag 14 april 09:30 – 12:00 spreekuur Antriol Plasa Francisco Chiku Goeloe
  • Donderdag 14/4 18.00-20.00 spreekuur Antriol, Plasa Francisco Chiku Goeloe

Publiciteit

Het bezoek wordt via lokale media bekendgemaakt. De exacte data en locaties van de bezoeken worden via zijn website en Facebook in het Nederlands, Papiaments en Engels bekend gemaakt. Buiten het werkbezoek van de ombudsman om kunnen inwoners van Caribisch Nederland klachten telefonisch doorgeven via +31 70 356 35 63 (op werkdagen tot 12.00 uur plaatselijke tijd), via het digitale klachtenformulier op de website of via Whatsapp.

Nationale ombudsman Caribisch Nederland is op Facebook