Eerste onderzoeksrapport over het openbaar lichaam Bonaire verschenen

Op deze pagina

    Nieuwsbericht
    Gevel op Bonaire

    De Nationale ombudsman heeft onderzoek gedaan naar een klacht over de wijze van claimafhandeling door het openbaar lichaam Bonaire (OLB). Hiermee is het de eerste keer dat een rapport verschijnt over het OLB. 

    De klacht was ingediend door een man die het OLB aansprakelijk had gesteld voor schade aan zijn auto door een gat in de weg. Het OLB liet niets horen over de afhandeling van de claim en besliste pas na twee jaar dat de man de schade vergoed zou krijgen. De man klaagde erover dat dit veel te lang had geduurd. De Nationale ombudsman was het na onderzoek met hem eens. Het OLB heeft naar aanleiding van de veelgehoorde klacht over trage afhandeling inmiddels maatregelen genomen om tijdig op schadeclaims te reageren. 

    Ook vindt de Nationale ombudsman dat de man op de hoogte gehouden had moeten worden van de claimafhandeling. Daarover heeft hij aanbevelingen gedaan aan het OLB. Nog deze maand gaan medewerkers van de ombudsman hierover in gesprek met de eilandsecretaris als ze op Bonaire spreekuren houden om klachten van eilandbewoners te ontvangen.