Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO)

De Nationale ombudsman behandelt klachten over Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO).

Dien een klacht in

Liever bellen? Bel ons gratis op 0800 - 33 55 555 (op werkdagen van 9:00 tot 17:00 uur).

Heeft u nog niet geklaagd bij de DUO zelf? Dan moet u eerst een klacht indienen bij DUO.

De Nationale ombudsman is namelijk een voorziening ‘in de tweede lijn’. Dat betekent dat u eerst moet klagen bij de DUO zelf. Wij vinden het belangrijk dat zij eerst de kans krijgen de klacht naar uw tevredenheid op te lossen. Pas als u er samen met hen niet uitkomt, kan de ombudsman uw klacht behandelen.

Columns

Column 22 augustus 2015

Geen stufi? Geen OV!

Jochem* stopt met zijn studie economie. Hij beëindigt daarom netjes zijn studiefinanciering. Maar hij vergeet dit voor zijn studentenreisproduct, ofwel zijn OV-kaart. Daar heeft hij nu immers ook geen recht meer op. Omdat Jochem dit pas veel te laat doet,…
Lees meer
Column 31 januari 2015

Toekomst in duigen

Als Angolese vluchteling heeft Marcos* een verblijfsvergunning in Nederland gekregen en is hij vijftien jaar later een goed geïntegreerde jonge man. Om zijn kansen op werk te vergroten wil hij voltijds gaan studeren. In Portugal, handig omdat hij Portugees…
Lees meer

Meer columns

Column 24 augustus 2013

Examenstress

Markus* wil zijn Havodiploma halen. Nog slagen voor twee vakken en dan is het diploma van hem. Hij schrijft zich in voor het staatsexamen van deze vakken, gesch…
Lees meer

Rapporten

Bekijk alle gerelateerde rapporten

Meer rapporten

Nieuwsberichten

Meer nieuwsberichten

Informatie speciaal voor