Werken bij

Op deze pagina

    Bij de Nationale ombudsman staat de burger centraal. Als iemand vastloopt bij de overheid, helpt de Nationale ombudsman hem op weg. De Nationale ombudsman is zowel nationaal als internationaal een expertisecentrum voor klachtbehandeling. 170 enthousiaste en bevlogen medewerkers zetten zich elke dag in om problemen tussen burgers en overheid op te lossen én te voorkomen.

    Legt een burger een probleem aan ons voor? Dan gaan onze klachtbehandelaars en onderzoekers daarmee aan de slag. Onderzoekers bepalen welke onderzoeksmethode daarbij het best werkt, en doen de onderzoeken. Dit kan bijvoorbeeld een schriftelijk onderzoek zijn, dat leidt tot een rapport. Onze klachtbehandelaars en onderzoekers werken op verschillende terreinen:

    • Veiligheid, Migratie en Mobiliteit
    • Werk, Inkomen en Onderwijs
    • Wonen en Zorg

    Groei en ontwikkeling

    Medewerkers van de Nationale ombudsman krijgen volop mogelijkheden om te groeien, te leren en hun talenten te ontwikkelen. Onze medewerkers volgen individuele en gezamenlijke ontwikkeltrajecten en activiteiten. Professionele klachtbehandeling is daar een belangrijk onderdeel van. Zo krijgen klachtbehandelaars bijvoorbeeld samen telefoontraining. Daarnaast is er alle ruimte om zelf vorm te geven aan je ontwikkeling.

    Vacatures

     Er zijn op dit moment geen vacatures.

    Stages

    Lijkt een stage bij de Nationale ombudsman je interessant? Als derdejaars student hbo-rechten of Sociaal Juridische Dienstverlening (SJD) kun je bij ons stage lopen. Doe je een afstudeeronderzoek en wil je dat wij jou begeleiden? Ook dat kan. Stuur je vraag of verzoek wel op tijd in: uiterlijk in de maand januari van het jaar waarin je de stage of je onderzoek wil komen doen.

    De stageplaatsen voor de periode 2018-2019 zijn inmiddels vervuld.

    LinkedIn

    Blijf op de hoogte van nieuws en vacatures en volg ons op LinkedIn.