Werken bij

Op deze pagina

    Bij de Nationale ombudsman staat de burger centraal. Als iemand vastloopt bij de overheid, helpt de Nationale ombudsman hem op weg. De Nationale ombudsman is zowel nationaal als internationaal een expertisecentrum voor klachtbehandeling. 230 enthousiaste en bevlogen medewerkers zetten zich elke dag in om problemen tussen burgers en overheid op te lossen én te voorkomen.

    Legt een burger een probleem aan ons voor? Dan gaan onze klachtbehandelaars en onderzoekers daarmee aan de slag. Onderzoekers bepalen welke onderzoeksmethode daarbij het best werkt, en doen de onderzoeken. Dit kan bijvoorbeeld een schriftelijk onderzoek zijn, dat leidt tot een rapport. Onze klachtbehandelaars en onderzoekers werken op verschillende terreinen:

    • Veiligheid, Migratie en Mobiliteit
    • Werk, Inkomen en Onderwijs
    • Wonen en Zorg

    Groei en ontwikkeling

    Medewerkers van de Nationale ombudsman krijgen volop mogelijkheden om te groeien, te leren en hun talenten te ontwikkelen. Onze medewerkers volgen individuele en gezamenlijke ontwikkeltrajecten en activiteiten. Professionele klachtbehandeling is daar een belangrijk onderdeel van. Zo krijgen klachtbehandelaars bijvoorbeeld samen telefoontraining. Daarnaast is er alle ruimte om zelf vorm te geven aan je ontwikkeling.

    Rijkstrainees

    Ben je als Rijkstrainee werkzaam bij de Rijksoverheid en lijkt een detachering van zes maanden bij de Nationale ombudsman je interessant? De Nationale ombudsman heeft regelmatig plek voor Rijkstrainees. Heb je interesse stuur dan een brief met je CV en motivatie aan sollicitaties@nationaleombudsman.nl.  Vergeet daarbij niet te vermelden naar welk(e) aandachtsgebied(en) je interesse uitgaat en in welke periode je beschikbaar bent.

    Stages

    Voor 2022 zijn alle stageplaatsen vervuld. Wanneer je een stageplek zoekt voor 2023, mail ons dan uiterlijk in maart 2023.

    Voor derdejaars studenten hbo-rechten of Sociaal Juridische Dienstverlening (SJD) hebben wij ieder jaar een aantal stageplaatsen beschikbaar op ons Ombudsplein. Op dit plein worden (telefonische) vragen beantwoord en klachten behandeld of opgelost. Wil je voor één van deze plaatsen in aanmerking komen? Stuur dan vóór 1 april 2023 je vraag of verzoek naar sollicitaties@nationaleombudsman.nl.

    Vacatures 

    Blijf op de hoogte van openstaande vacatures via onze pagina op LinkedIn.