Over Nationale ombudsman

Op deze pagina

    Tekstpagina

    Als het misgaat tussen u en de overheid, helpt de Nationale ombudsman u op weg. We komen op voor de belangen van burgers, en helpen overheden hun dienstverlening verbeteren.

    Wat doet de Nationale ombudsman?

    We luisteren naar de signalen en klachten van burgers over de overheid. Zodat we hen kunnen helpen. Tegelijk onderzoeken we waar het misgaat en hoe het beter kan.
    Dit houdt het werk van de ombudsman in

    Wie is de Nationale ombudsman?

    Reinier van Zutphen is de Nationale ombudsman. De ombudsman, samen met de organisatie van zo'n 180 medewerkers, is onafhankelijk en onpartijdig.
    Meer over de ombudsman en de organisatie

    Zo werken wij

    Doorverwijzen, bemiddelen of onderzoeken. Wat de Nationale ombudsman kan doen als u een klacht indient over de overheid.
    Zo werken wij

    Ombudsagenda 2020

    In de ombudsagenda 2020 kunt u lezen hoe wij invulling geven aan de thema's Fundamentele rechten (grondrechten), Participatie en invloed, Toegang tot voorzieningen, Armoede, Leefbaarheid.  

    Feiten & Cijfers over de Nationale ombudsman

    Op 10 april 2019 werd het jaarverslag 2018 aangeboden aan de Tweede Kamer. Hier vindt u voorgaande jaarverslagen.

    Vraag en antwoord

    Antwoorden op veelgestelde vragen leest u hier. Staat uw vraag er niet tussen? Bel gratis met de Nationale ombudsman 0800 - 33 55 555 (op werkdagen van 9:00 tot 17:00).

    Werken bij

    Bij de Nationale ombudsman zetten 180 enthousiaste en bevlogen medewerkers zich elke dag in om problemen tussen burgers en overheid op te lossen én te voorkomen.
    Meer over vacatures en stages

    Samenwerken met

    Bent u leverancier van de Nationale ombudsman, of wilt u met ons samenwerken? Bekijk dan onze aanpak bij het verlenen van opdrachten en aangaan van contracten.
    Meer informatie voor leveranciers