Wij staan voor u klaar

Gebruik dit formulier om uw klacht online bij ons in te dienen. Wij gaan dan voor u aan de slag. Meer informatie over hoe we dit doen leest u hier.

Hebt u te maken met een spoedgeval, of twijfelt u of u bij ons aan het juiste adres bent? Bel ons dan van ma. t/m vr. van 9:00 tot 17:00 uur gratis op 0800 - 33 55 555.

Belt u vanuit het buitenland (zoals bijvoorbeeld Caribisch NL)? Bel ons dan op +31 70 356 35 63. Wij zijn op werkdagen bereikbaar tussen 9.00 en 17.00 uur (Nederlandse tijd).

Velden met een * zijn verplicht.

Als het om meerdere instanties gaat, vul hier de belangrijkste in.

De Nationale ombudsman behandelt geen klachten over deze instantie.

Het kan zijn dat deze instantie niet tot de overheid behoort.

Weet u zeker dat de instantie waarover u klaagt tot de overheid behoort?

  • Bel ons gratis op 0800 - 33 55 555 (op werkdagen van 9:00 tot 17:00 uur).

    Belt u vanuit het buitenland (zoals bijvoorbeeld Caribisch NL)? Bel ons dan op +31 70 356 35 63. Wij zijn op werkdagen bereikbaar tussen 9.00 en 17.00 uur (Nederlandse tijd).
Hebt u al geklaagd bij de instantie(s) zelf?

U moet uw klacht eerst bij de instantie(s) zelf indienen.

Bent u vervolgens niet tevreden met de manier waarop uw klacht behandeld is of krijgt u binnen 6 weken geen reactie? Dan kunt u een klacht bij ons indienen.

Bekijk de lijst met overheidsinstanties
Wilt u toch doorgaan met het indienen van de klacht?

Beschrijf uw klacht in minimaal 100 en maximaal 2000 tekens. Vermeld waarover uw klacht gaat en hoe de instantie uw klacht tot nu toe heeft behandeld. Geef ook aan wat u zelf al hebt gedaan om uw klacht op te lossen.

Hier kunt u documenten toevoegen (niet verplicht)
Maximaal 5 bestanden.
12 MB limiet.
Toegestane types: doc docx xls xlsx odt ods pdf rtf jpg jpeg png.
Upload maximaal 5 bestanden die belangrijk zijn voor uw klacht. De bestanden mogen samen niet groter zijn dan 12MB. De toegestane bestandsoorten zijn: doc, docx, xls, xlsx, odt, pdf, rtf, jpg, jpeg, png.